BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Brylska Barbara
Tytuł
Public relations i jego rola w strategii promocyjnej firmy
Public Relations and Their Role in the Promotion Strategy of a Firm
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 157-163
Słowa kluczowe
Materiały konferencyjne, Public relations, Promocja, Strategia promocji, Reklama
Conference materials, Public relations, Promotion, Promotion strategy, Advertising
Uwagi
summ.
Abstrakt
Public relations jest ważnym elementem wartości organizacji i istotnym czynnikiem wyborów konsumenta. W Polsce następuje gwałtowny rozwój tej strategii. Głównym powodem jest przesyt tradycyjnych form komunikacji firmy z rynkiem, zwłaszcza reklamą. Wyrównaniu uległy stosowane techniki sprzedaży, promocji i reklamy towarów, co spowodowało tworzenie nowych kanałów komunikacyjnych. Ważnym elementem stał się również dostęp do najnowocześniejszych technologii, które pozwoliły zrównoważyć ofertę towarową. W systemie komunikowania przedsiębiorstwa z rynkiem, działania w sferze public relations pełnią następujące funkcje: tworzenie wizerunku firmy; kreowanie przychylności podmiotów otoczenia; informowania społeczeństwa o celach i misji działania firmy na rynku; aktywnego włączania się w rozwiązywanie problemów społeczności lokalnej; wzmacniania pozycji firmy w sytuacjach kryzysowych. Budowane przez public relations zaufanie, wiarygodność wpływa na skuteczność działań promocyjnych.

The cohesive, internally integrated strategy of promotion activities plays a significant role in the fight for a customer on the market. The activities undertaken in the sphere of public relations aiming at the creation of a positive image of a firm in the market environment are an important element of the strategy. A firm with a positive image has more chances to succeed on the market. Confidence and reliability built by public relations exert an influence on the efficiency of other promotion activities of a firm. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu