BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pukas Anetta
Tytuł
Jakość usług - problemy kształtowania i oceny
Quality of Services - Problem with Creating and a Valuation
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 92-100, bibliogr. 2 poz.
Słowa kluczowe
Materiały konferencyjne, Usługi, Marketing, Jakość usług
Conference materials, Services, Marketing, Quality of services
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule wykorzystano wyniki badań przeprowadzonych na terenie Dolnego Śląska. Starano się odpowiedzieć na ich podstawie na pytanie czy polskie przedsiębiorstwa usługowe tworzą propozycje rynkowe na poziomie oczekiwań usługobiorców. Badaniami objęto nabywców usług, które podzielono na pięć grup branżowych: usługi bankowe; usługi turystyczne, hotelarskie; usługi kosmetyczne, fryzjerskie, pralnicze; usługi restauracyjne; usługi stacji samochodów.

The competition have lead many service companies and other businesses to seek profitable ways to differentiate themselves. One strategy that has been related to success in services business in the delivery of high quality. The purpose of this article was to describe main problems with quality in Polish service firms. The author present results of researches, which was based on SERVQUAL methodology. As the SERVQUAL score shows the main problem in services sector is that customers are not satisfied. Studies also indicated that services company are not good performing along five, principal dimensions of services. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu