- Autor
- Zrałek Jolanta
- Tytuł
- Public relations - komunikacyjna ewolucja marketingu
Public Relations - Communicative Evolution of Marketing - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 113-124, bibliogr. 17 poz.
- Słowa kluczowe
- Komunikowanie masowe, Materiały konferencyjne, Public relations, Komunikowanie marketingowe
Mass communication, Conference materials, Public relations, Marketing communication - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Komunikowanie mające na celu tworzenie wizerunku nadawcy stanowi istotę public relations. Autorka zwraca uwagę na fakt mylenia public relations z marketingiem. Podstawowe zróżnicowanie między nimi stanowi zakres ich działalności. Marketing koncentruje się na identyfikowaniu i zaspokajaniu potrzeb konsumentów, natomiast public relations obejmuje dużo szerszą grupę udziałowców w skład której wchodzą również konsumenci. Głównym celem public relations jest kreowanie określonych, niematrialnych dążeń społecznych. W ostatnich latach nastąpiło w Polsce ogromne zainteresowanie tym zagadnieniem, dzięki czemu marketing i public relations zaczynają się nawzajem uzupełniać.
Communication is the human activity that links people together and creates relationship. The increasing importance of communication is the most visible sign of today's business. There are still some traditional concepts in marketing (such as 4 Ps model), but a few new ones, like relationship marketing, are suggested to be more useful. One should treat any enterprise not only in economic terms but also as a part of social environment with its communication aspects. (short original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol