- Autor
- Drewnicka Magdalena, Sobocińska Magdalena, Waniowski Paweł
- Tytuł
- Rola public relations w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
The Role of Public Relations in Creating Competitive Advantage - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 125-137, bibliogr. 18 poz.
- Słowa kluczowe
- Public relations, Komunikowanie marketingowe, Strategia reklamy, Psychologia konsumenta, Materiały konferencyjne, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Public relations, Marketing communication, Advertising strategy, Consumer psychology, Conference materials, Enterprise competitiveness - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Działania komunikacyjne firmy powinny być skierowane na różne grupy opinii publicznej. Są to grupy ludzi, których charakteryzuje wspólnota celów. Koncepcje public relations uległy ewolucji. Początkowo skierowane były na manipulowanie i wywoływanie pożądanych reakcji wybranych grup opinii publicznej. W wyniku rozwoju koncepcji marketingu jego zadaniem stało się informowanie, a dopiero później wzajemne oddziaływanie i zrozumienie przedsiębiorstwa z jego otoczeniem. Tabelarycznie przedstawiono zaeżności między wybranymi grupami opinii publicznej a celami i działaniami prowadzonymi w ramach public relations.
Competitive environment and growing demands of market firms use new methods of attracting clients. One way of creating advantage over competitive firms is acceptance of public opinion. The aim of this article was to analyse influence of public relations on competitive advantage of firms. We took into consideration among other things contacts with different publics and models of public relations. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol