BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Malinowska Mirosława, Kucharska Barbara
Tytuł
Komunikacja marketingowa w praktyce przedsiębiorstw województwa śląskiego
Marketing Communication of Silesia Companies
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 138-146
Słowa kluczowe
Materiały konferencyjne, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Badania marketingowe, Reklama, Komunikowanie marketingowe
Conference materials, Enterprise management, Marketing research, Advertising, Marketing communication
Uwagi
summ.
Abstrakt
Komunikacja marketingowa jest procesem wymiany informacji między przedsiębiorstwami a jego otoczeniem, której celem jest osiąganie korzyści przez klienta i przedsiębiorstwo. Komunikacja marketingowa obejmuje: komunikację wewnętrzną w przedsiębiorstwie; komunikację z konsumentami/klientami; komunikację z pozostałymi podmiotami otoczenia. Każda niemal firma udostępnia klientom adres, pod który mogą wysłać opinie i uwagi. Coraz częściej jest podawany adres e-mail firmy, jak również bezpłatne infolinie (0 800) i częściowo płatne połączenia (0 801). Badane przedsiębiorstwa bardzo często korzystają również z wielu narzędzi promocyjnych (broszury, ulotki, informatory, reklama prasowa, targi, pokazy handlowe) w celu przekazania klientom jak najwięcej informacji.

Marketing communication seems to be very important for companies acting on high competitive markets. Marketing communications should not be identified with promotion, which is one of marketing communication tools. Marketing communication is an information exchange process between company and its environment aimed at achieving bilateral benefits for target markets and the company. Silesia enterprises use a wide range of promotional tools to inform their clients, otherwise they make an opportunity for feedback from target markets. To make their employees real representatives of the firm in environment, companies use a large number of internal marketing communication techniques. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu