BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jedlińska Maja
Tytuł
Możliwości wykorzystania public relations w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa turystycznego
Possible Application of Public Relations in Creating a Tourist Enterprise Image
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 878, s. 38-53, bibliogr. 16 poz
Słowa kluczowe
Wizerunek przedsiębiorstwa, Wizualna identyfikacja przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo turystyczne, Public relations
Company image, Company's visual identification, Tourist enterprises, Public relations
Uwagi
summ.
Abstrakt
Rolą public relations jest nawiązanie korzystnych relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a jego szeroko pojętym otoczeniem oraz pozytywne kształtowanie własnego wizerunku. Autorka scharakteryzowała pojęcie wizerunku przedsiębiorstwa (coroprate image), specyfikę i organizację public relations oraz zasady skutecznego postępowania komunikacyjnego w kryzysowych sytuacjach przedsiębiorstwa, tzw. kryzysowe public relations. Na koniec autorka omówiła trudności z jakimi borykają się polskie przedsiębiorstwa stosujące instrumenty public relations.

Enterprise reputation - a postive image of tour operator, tourist transport company or hotel - starts to have a significant role in competition on the tourist market. Creation of such an image must be supported with public relations (PR) instruments. Company reputation is usually built in crisis situations. The way in which a company is prepared for critical situations, mitigation of their results, admission of errors and compensating losses resulting to customers improves or destroys company image. In these procedures, a significant role is played by RP staff. Full implementation of PR instruments in tourist enterprises faces objective barriers (nature of tourist services) as well as subjective ones (inadequate knowledge, financial limitations). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu