BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sala Józef, Sułkowski Leonard
Tytuł
Wpływ zmian strukturalnych na rynku turystycznym na marketing firm hotelarskich i gastronomicznych
Impact of Structural Changes in Tourist Market on Marketing of Hotel and Catering Companies
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 225-234
Słowa kluczowe
Marketing turystyczny, Materiały konferencyjne, Rynek turystyczny, Zaplecze noclegowe turystyki, Zaplecze gastronomiczne turystyki
Tourism marketing, Conference materials, Tourism market, Tourism accommodation facilities, Tourism catering facilities
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorzy zanalizowali rozwój placówek gastronomicznych i hotelarskich w Polsce w latach 1989-1998. Rynek ten upodobnił się do modelu występującego w krajach wysoko rozwiniętych. Wykształciły się na rynku usług gastronomicznych trzy podstawowe podsystemy: gastronomii indywidualnej; gastronomii systemowej; gastronomii specjalnej. Korzystne warunki pozwoliły na wzrost liczby prywatnych przedsiębiorstw jednozakładowych. Powstało również wiele placówek gastronomicznych oferujących dania kuchni polskiej i regionalnej. Hotelarstwo, które należy do najważniejszych elementów infrastruktury i biznesu turystycznego angażuje coraz większe nakłady na poprawę jakości oferowanego produktu, przykładem może być tutaj "Orbis". Okres transformacji stworzył korzystne warunki dla rozwoju w Polsce zagranicznej turystyki przejazdowej. Dzięki temu wzrosła także liczba pubów.

During the time of market economy development in Poland, the role of tourism services market considered as a part of consumption goods, rose up. Income gained from tourism services composes an important part in balance of payments. Despite the distinct progress of hotel and catering base development, the market orientation in the firms operating on the mentioned market is far form the marketing one. Recently there has been a huge price growth in services, but that change was hardly reflected in service quality augmentation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu