BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szromnik Andrzej (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Marketing terytorialny : Problemy kształtowania strategii marketingowej miast i regionów
Territorial Marketing : Problems with Shaping Marketing Strategy of Cities and Regions
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1052, s. 105-126, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Badania przestrzenne rynku i konsumpcji a polityka regionalna Unii Europejskiej
Słowa kluczowe
Marketing regionalny, Strategia marketingowa, Strategia rozwoju gminy, Rozwój regionalny, Rozwój miasta
Regional marketing, Marketing strategy, District development strategy, Regional development, City development
Uwagi
summ.
Abstrakt
Podnoszenie poziomu rozwoju regionów wymaga przyjmowania odpowiednich strategii dostosowanych do zmian zachodzących w otoczeniu krajowym i międzynarodowym. Autor podkreśla znaczenie rynkowej orientacji jednostek osadniczych, przedstawiając problemy kształtowania marketingu terytorialnego.

The article presents specific problems connected with building marketing strategy of cities and regions. These problems emerge on different stages of building of this strategy. Much attention is dedicated to the identification of destination markets and the creation of marketing instruments compositions of a settlement unit. The author presents features of a territorial marketing mix and the organization of marketing activity in Spatially-settlement units. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Analiza strategiczna gminy na potrzeby wyboru strategii rozwoju (za pomocą metody SWOT), red. T. Żabińska, AE, Katowice 1997.
  2. Domański T., Marketing terytorialny - wybrane aspekty praktyczne, [w:] Marketing terytorialny - strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.
  3. Endres A., Bürgernähe und Öffentlichkeitsarbeit, „Der Städtetag", 1988 nr 4.
  4. Esser W., Marketing - Konzept Krefeld, [w:] Stadtmarketing in der Diskussion - Fallbeispiele aus Nordrhein-Westfalen, ILS Schriften, Nr 56, Duisburg 1991.
  5. Grabow B., Hollbach-Groming B., Stadmarketing -eine kritische Zwischenbilanz, „Difu-Beitrage zur Stadtforschung" 25, Berlin 1998.
  6. Junghardt R., ABC promocji gmin, miast i regionów, Fundacja im. F. Eberta, Biuro na Śląsku, Gliwice 1996.
  7. Marak J., Marketingowa strategia rozwoju gminy - koncepcja metodologiczna, Mat. Seminarium „Zachowania podmiotów sfery konsumpcji", AE, Katowice 1993.
  8. Meffert H., Städtemarketing - Pflicht oder Kür? Sympozjum „Stadtvisionen", Stadtstrategien und Städtemarketing in der Zunkuft, Münster, 2-3 marca 1989.
  9. Palupski R., Marketing kommunaler Verwaltungen, Gebundene Ausgabe - Oldenburg, München 1997.
  10. Purgat A., Reszel R., Zarządzanie gminą w teorii i praktyce, Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra 1997.
  11. Żabińska T., Żabiński L, Gmina jako obiekt analizy i marketingu, [w:] Metody badań marketingowych, X Konferencja Katedr Marketingu i Handlu,.Krynica, AE, Kraków 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu