- Autor
- Zeman-Miszewska Ewa
- Tytuł
- Marketing terytorialny
Place Marketing - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 256-260
- Słowa kluczowe
- Materiały konferencyjne, Przedsiębiorczość lokalna, Społeczności lokalne, Marketing regionalny, Promocja walorów regionu, Gospodarka terytorialna
Conference materials, Local entrepreneurship, Local community, Regional marketing, Promotion of region value, Territorial economy - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Głównym zadaniem marketingu terytorialnego jest promocja miejsc oraz ich walorów materialnych i niematerialnych jak: infrastruktura, ludzie, atrakcje i jakość. Marketing ten jest ściśle związany z rozwojem lokalnym, w którym uczestniczą samorządy i ich organy wykonawcze, społeczności lokalne, podmioty gospodarcze, organizacje i instytucje. Z istoty marketingu terytorialnego dla władz lokalnych wynikają konkretne zasady postępowania: zasada badania rynku terytorialnego i jego segmentacji; zasada planowania działań marketingowych zakładająca jego związek ze strategią rozwoju lokalnego, uspołecznionego oraz przestrzeganie sekwencji planistycznych; zasada zintegrowanego działania (produktu, ceny, dystrybucji, promocji); zasada kontroli skuteczności wykorzystywania instrumentów marketingowych.
Marketing work is led in various fields of the economic activities, in public and private area. It contains more or less wide space. Place marketing appeared as a natural consequence of the competition among communes, cities and regions. It is an integrated set of marketing instruments which aim at increasing investment, touristic and housing attractiveness of the specific territories. Place marketing is directed to the existing and the potential users of the space. The third receiver of the benefits resulting from the marketing orientation of the territories should be the local communities. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol