- Autor
- Kieżel Ewa
- Tytuł
- Tendencje przemian w zachowaniach konsumentów a marketing
Tendencies of Changes in Consumers' Behaviours and Marketing - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 323-340, bibliogr. 20 poz.
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie przedsiębiorstwem, Materiały konferencyjne, Konsumencka ocena jakości, Marketing konsumencki, Promocja produktu, Strategia marketingowa
Enterprise management, Conference materials, Consumers' quality assessment, Consumer Marketing, Product promotion, Marketing strategy - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- W artykule przestawiono tendencje przemian w zachowaniu konsumentów i ich wpływ na zmianę strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Nowa sytuacja została spowodowana przemianami gospodarczymi w Polsce, dzięki którym powstały rynki sprzyjające funkcjonowaniu indywidualnych podmiotów konsumpcji. Konsumenci zwracają większą uwagę na jakość towarów rezygnując z zakupów emocjonalnych. Z tego powodu przedsiębiorstwa przeprowadzają badania cech nabywców i ich zachowań w procesie zakupu. Podstawowym warunkiem budowania partnerstwa między klientem a przedsiębiorstwem jest sprawna i kompleksowa komunikacja.
The problems of changes in conditions and determinants of needs, preferences and customer behaviours were undertaken in this paper. The knowledge about those areas is base for marketing activity of enterprises. The enterprises decisions sound based not only on economic rules but also on full recognised mechanism of creation of human needs and their changes in different environment, as well. Changes in customer behaviours should be inspiration for enterprises activity. This paper shows the consequences of changes in consumption behaviours for marketing activity in enterprises. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol