BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sowa Izabela, Burgiel Aleksandra
Tytuł
Marketingowe zastosowania wiedzy o socjo-kulturowych determinantach zachowań konsumentów
Marketing Implications of the Knowledge about Socio-cultural Determinants of Consumer Behaviour
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 373-384, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Zachowania konsumenta, Komunikowanie społeczne, Socjologia rodziny, Społeczne środowisko konsumenta, Kulturowe uwarunkowania konsumpcji, Lider opinii, Materiały konferencyjne
Consumer behaviour, Social communication, Sociology of the family, Social environment of the consumer, Cultural framework of consumption, Opinion leader, Conference materials
Uwagi
summ.
Abstrakt
Dane przedstawione w artykule oparte są na badaniach ankietowych z 1998 roku przeprowadzonych wśród studentów III roku Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Głównym celem ankiety było zbadanie przejawów i siły oddziaływania wybranych czynników społecznych na zachowania badanych konsumentów. Autorki zwracają uwagę na błąd popełniany często przez przedsiębiorców, którzy w swych działaniach marketingowych pomijają wpływ czynników społecznych na zachowania konsumentów. Wyniki przedstawione są także tabelarycznie.

The article has two purpose: the first one is to present results of the survey examining influence of some socio-curtural determinants over the consumer behaviour. Family influence is identified through determining roles that particular family members play in the decision process in reference to some basic product areas. Then the next two determinants, audio-video equipment opinion leaders existing among students and different reference groups influencing their decisions are identified and characterized. The second objective of this article is to suggest the marketing strategies and decisions that can be based on the presented earlier results. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu