BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sojkin Bogdan, Kall Jacek
Tytuł
Przemiany w zachowaniach nabywczych Wielkopolan a marketing regionalny
Changes in Consumer Bahaviour of the Wielkopolska Region and Regional Marketing
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 385-393
Słowa kluczowe
Globalizacja gospodarki, Materiały konferencyjne, Marka produktu, Dystrybucja produktu, Marketing regionalny, Kulturowe uwarunkowania konsumpcji
Economic globalization, Conference materials, Product brand, Product distribution, Regional marketing, Cultural framework of consumption
Uwagi
summ.
Abstrakt
Duży wpływ na powodzenie marki globalnej na rynku światowym mają różnice kulturowe przejawiające się w postawie wobec konsumpcji. Duże znaczenie ma również kwestia dochodów konsumenta. Wykreowanie marki komplikują także różnice językowe. Zachowania konsumentów obejmują trzy aspekty, związane z zaspokajaniem potrzeb: nabywanie; posiadanie; użytkowanie środków zaspokajania potrzeb. Autorzy skupili się na dwóch pierwszych aspektach zachowań konsumentów w Wielkopolsce zaobserwowanych w latach 1995-1999. Dane oparli na bazie danych statystycznych GUS (głównie budżetów gospodarstw domowych) oraz własnych badań rynkowych. Dotyczyły one wybranych dóbr trwałego użytku oraz niektórych artykułów żywnościowych.

In the paper, authors consider the impact that distinctiveness of behaviour of consumers living in Wielkopolska region has on a strategic choice between regional and global marketing. Wielkopolska sets a good example of a region, very different from other parts of Poland using statistical data and data drawn from their own research conducted among consumers in various parts of Poland, authors forcibly prove that regional differences hold and in some cases even deepen. Many aspects of consumer behaviour (e.g. consumption of specific categories of consumer goods, penetration rate for selected durable) has been thoroughly analysed. That constitutes a suggestion for regional marketing to be considered as a more effective alternative. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu