BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzegorczyk Wojciech
Tytuł
Lojalność klientów wobec banku - czynniki i konsekwencje
Clients' Loyality to Bank - Factors and Consequences
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 406-412
Słowa kluczowe
Materiały konferencyjne, Budowanie lojalności klienta, Usługi bankowe, Marketing partnerski
Conference materials, Cultivation customer loyalty, Banking services, Partnership marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Na poziom lojalności klienta wobec banku ma wpływ jego zadowolenie z oferowanych usług. Autor w oparciu o analizę prawidłowości rozkładu dochodów stwierdził że grupa 20-25 procent klientów banku tworzy około 80 procent jego dochodów. W tej grupie są klienci lojalni i zadowoleni oraz lojalni i niezadowoleni. Aby utrzymać te grupy banki powinny posiadać komórki organizacyjne zajmujące się zbieraniem informacji marketingowych. W Polsce i w Europie Zachodniej można zaobserwować powolny spadek lojalności klientów wobec banków. Zdaniem autora wynika to z szybko rosnącego poziomu wykształcenia klientów, nasilających się procesów koncentracji w systemie bankowym, intensywnych działaniach promocyjnych banków i rosnącej konkurencji w tym sektorze gospodarki.

This article represents problems of clients' loyalty of a bank, its why and where fores for bank strategy. The main factors of clients' loyalty of the bank are: a high complication level of bank products; a clients' knowledge level of the bank products; a necessity of an advising and individual attendance for the great part of bank services; a clients' satisfaction level of purchases. The creating and keeping the high level of clients' loyalty generate the following consequences: a necessity of an extension of service offer and using a complex attendance; a systematical researches of the clients' satisfaction; a differentiation of an attendance form and a distribution net; a usage of information function of promotion. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu