BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gach Daniel (Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych)
Tytuł
Dyfuzja kreatywności. Jej katalizatory i ograniczenia
Creativeness Diffusion. Facilitations and Limits
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 216-224, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Słowa kluczowe
Kreatywność, Postawa twórcza, Kształtowanie postawy twórczej
Creativity, Creative attitude, Developing creative attitude
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autor zdefiniował pojęcie twórczości podkreślając fakt, iż twórcze myślenie ma pozytywny wpływ na wszystkie sfery funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz na wszelkie rodzaje działalności przez nie podejmowane. Ponadto zdolność twórczego myślenia jest podstawowym atrybutem każdego skutecznego przywódcy. Ponadto omówiono grupy czynników wpływające na ograniczenie kreatywności oraz zaprezentowano działania sprzyjające twórczemu myśleniu.

The paper attempts to present the assumptions and issues essential for developing creative attitudes among members of organization. The method basically relies on finding within the organizational units employees that are extraordinarily creative, defining the factors that facilitate such attitudes and creating positive environment (concerning those factors within both material and social environment) regarding other actions.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brailsford T. W. (2001), Building a Knowledge Community at Hallmark Cards, "Research Technology Management", wrzesień/październik.
  2. Dewey J. (1982), How We think, Mass: Heath, Lexington.
  3. Fisher K. (1998), The Collective mind at Work, "Management Review", styczeń.
  4. Fisher K., Fisher M.D. (1998), Sledding Light on Knowledge Work Learning, "The Journal of Quality and Participation", lipiec/ sierpień.
  5. Gamache R.D., Kuhn R.L. (1989), The Creativity Infusion. How Managers Can Start and Sustain Creativity and Innovation, Harper & Row, New York.
  6. Kepner Ch.H., Tregoe B.B. (1997), The New Rational Manager. An Updated Edition for a New World, Princeton Research Press, Princeton, New Jersey.
  7. Proctor T. (1998), Zarządzanie twórcze, Gebethner i S-ka, Warszawa.
  8. Pszczołowski T. (1978), Mata encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Ossolineum, Wrocław.
  9. Sawhney M., Prandelli E. (2000), Communities of Creation: Managing Distributed Innovation in Turbulent Markets, "California Management Review", nr 4.
  10. Sołowiej J. (1997), Psychologia twórczości, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  11. Wenger E.G., Snyder W.M. (2000), Communities of Practice: The Organizational Frontier, "Harvard Business Review", styczeń-luty.
  12. Wrycza S. (1999), Analiza i projektowanie systemów informatycznych zarządzania. Metodyki, techniki, narzędzia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu