BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Skalik Jan
Tytuł
Zmiany warunkujące wzrost aktywności innowacyjnej przedsiębiorstwa
Changes Which Stimulate Increase in Innovative Activity of Enterprises
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 288-294, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Słowa kluczowe
Zarządzanie zmianami, Zmiany organizacyjne, Efektywność przedsiębiorstwa, Zarządzanie innowacyjne, Innowacyjność przedsiębiorstw
Change management, Organisational change, Enterprise effectiveness, Innovative management, Enterprise innovation
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono aktywność innowacyjną postrzeganą jako "duszę" przedsiębiorstwa, której przejawem jest realizacja działań potwierdzających zdolność organizacji do tworzenia i absorbowania innowacji. Wzrost aktywności innowacyjnej przedsiębiorstwa jest warunkiem przetrwania i rozwoju organizacji gospodarczych w warunkach nasilającej się konkurencji oraz nowych wyzwań, które niesie ze sobą postęp techniczny i organizacyjny.

The innovativeness is an indispensable prerequisite of enterprise s development. The successful implementation of innovative ideas is strictly dependent on preparation of organizational subsystems. The postulated directions of cultural, organizational and strategic changes, which chance enterprise innovativity, are presented on the paper.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Chapman Wood R., Hamel G. (2002), The World Banks Innovation Market, "Harvard Business Review", listopad.
  2. Drucker P.F. (1992), Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa.
  3. Golińska-Pieszyńska M. (2004), Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w regionie Łódzkim [w:] J. Stankiewicz (red.), Organizacja w warunkach nasilającej sic konkurencji, Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra.
  4. Hopej M. (2004), Struktury organizacyjne. Podstawowe, współczesne i przyszłe rozwiązania strukturalne, Wrocław-Warszawa-Kraków, Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
  5. Kotler Ph. (1994), Marketing, Gebethner i S-ka, Warszawa.
  6. Łobos K., (2003), Teoria struktur organizacyjnych - stan i perspektywy, AE, Wrocław.
  7. Nogalski B. (1998), Kultura organizacyjna - duch organizacji, Zeszyt 96/98, TNOiK, Bydgoszcz.
  8. Sikorski Cz. (1999), Zachowania ludzi w organizacji, PWN, Warszawa.
  9. Zbiegień-Maciąg L. (1999), Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, PWN, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu