BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Staś Lena
Tytuł
Strategia planistyczna jako czynnik innowacyjności przedsiębiorstwa
Planned Strategy as a Factor of Innovative of Enterprise
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 295-301, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Zarządzanie innowacyjne, Innowacyjność przedsiębiorstw
Strategic management, Innovative management, Enterprise innovation
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono podejście planistyczne do strategicznego zarządzania. Przedstawiono również możliwości wykorzystania źródeł okazji do innowacji w strategii planistycznej wg Druckera. Podkreślono, iż podejście planistyczne do formułowania strategii najbardziej akcentuje procesy planistyczne i wszystkie związane z tym konsekwencje. Daje to największe szanse na uwzględnienie koniecznych innowacji w strategii ogólnej przedsiębiorstwa.

This article is considered some sources the opportunities of innovative of enterprise and planistic strategy. Planned strategy is result of decision of management (based on methodical and well-ordered analityc-planned process). Peter F. Drucker mentions seven sources the opportunities of innovative. Useful innovative isn't fortune but the result of anticipation sources the opportunities also resources and manner preparation.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Abell D.F. (2000), Dualizm w zarządzaniu. Dziś i jutro firmy, Poltext, Warszawa.
  2. Collins J.C., Porras J.I. (2003), Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm, Business SPM PROJECT, Jacek Santorski - Wydawnictwa Biznesowe.
  3. Drucker P.F. (1992), Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa.
  4. Drucker F.F. (1995), Zarządzanie w czasach burzliwych. Nowe wyzwania - nowe honjzonty, Nowoczesność, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Czytelnik, Kraków.
  5. Gołębiowski T. (2001), Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa.
  6. Jakubów L. (i in.) (1998), Zarządzanie strategiczne, AE, Wrocław.
  7. Krawiec F. (2000), Zarządzanie projektem innowacyjnym produktu i usługi, Difin, Warszawa.
  8. Kreikebaum H. (1996), Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN,Warszawa.
  9. Krupski R. (red.), (2003), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody, AE, Wrocław.
  10. Obłój K. (2001), Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa.
  11. Pierścionek Z. (2003), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.
  12. Stabryła A. (2002), Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, PWN, Warszawa-Kraków.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu