BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tracz Ewa
Tytuł
Motywowanie do innowacyjności
Motivating for Innovation
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 310-318, bibliogr. 17 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Innowacyjność, Zarządzanie innowacyjne, Motywowanie pracowników
Enterprise management, Innovative character, Innovative management, Motivating employees
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorka omawia jedno z podstawowych uwarunkowań rozwoju innowacyjności w przedsiębiorstwie, którym jest właściwie realizowana funkcja motywowania. Funkcja ta wsparta skutecznym motywowania powiązanym z odpowiednio kształtowaną kulturą organizacyjną i innymi systemami danej organizacji.

Innovatory of firms is of a strategic nature. Relevant motivation and selection systems, strategic oriented organization culture, creativity, entrepreneurship, knowledge promotion and development, and staff professionalism are major prerequisites of innovatory development. Any activity in the mentioned areas must be of systematic nature, if their goal is enhance awareness and pro-innovative attitude of all organization employees.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Armstrong M. (1995), Personnel Management Practice, Kogan Page, London.
  2. Armstrong M. (2000), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
  3. Borkowska S. (1985), System motywowania w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa.
  4. Borkowska S. (2001), Strategie wynagrodzeń, Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
  5. Borkowska S. (red.), (2004), Wynagrodzenia - rozwiązywanie problemów w praktyce, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  6. Csikszentmihalyi M. (1996), Przepływ, jak poprawić jakość życia, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa.
  7. Dworczyk M., Szlasa R. (2001), Zarządzanie innowacjami, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
  8. Griffin R. (1996), Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
  9. Kozielecki J. (1996), Koncepcje psychologiczne człowieku, Wydawnictwo Żak, Warszawa.
  10. Kwiatkowski S. (2000), Przedsiębiorczość intelektualna, PWN, Warszawa.
  11. Lundly O., Cowling A. (2000), Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
  12. Makin P., Cooper C., Cox C- (2000), Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy, PWN, Warszawa.
  13. Mastyk-Musiał E. (2003), Organizacje w mchu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  14. Mikula B., Potocki A. (1997), Metody zarządzania innowacyjno-partycypacyjnego Antykwa, Kraków.
  15. Nizard G. (1998), Metamorfozy przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.
  16. Stoner J., Wankel C. (1992), Kierowanie, PWE, Warszawa.
  17. Webber R. (1996), Zasady zarządzania organizacjami, PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu