BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Głuszek Ewa
Tytuł
Zarządzanie wiedzą ukierunkowane na wzrost innowacyjności firmy
Knowledge Management Directed on the Increase of Innovation of Enterprise
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 340-353, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Słowa kluczowe
Wiedza, Zarządzanie wiedzą, Innowacyjność, Innowacyjność przedsiębiorstw
Knowledge, Knowledge management, Innovative character, Enterprise innovation
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono proces pozyskiwania, kreowania i transferowania wiedzy w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa. Poruszono również zagadnienie integracji i zastosowania oraz odpowiedniej ochrony posiadanej już wiedzy. Wskazano dziedzinę innowacji produktowych, jako najbardziej oczywisty obszar, w którym ujawnia się związek pomiędzy wiedzą a innowacyjnością i wynikami przedsiębiorstwa. Nowa wiedza, pojawiająca się wewnątrz przedsiębiorstwa, jest bezpośrednim źródłem innowacji.

One of the main obstacles of innovation increase of Polish firms is the lack of systemic knowledge management, that is the lack of ability to form conditions which are in favour of creation and then usage of knowledge in enterprises. The process of innovation management can be treated as a sub-process of knowledge management. The aim of the paper is an identification of these elements of knowledge management which directly influence the level of innovation of an organization and conditions which have to be fulfilled to recognize the system of innovations management as efficient.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baruk J. (2003), Zarządzanie innowacjami a zarządzanie wiedzą - podejście integratywne, "Organizacja i Kierowanie" nr 2.
  2. Grant R. M. (1996a), Toward a Knowledge-based Theory of the Firm, "Strategic Management Journal", vol. 17(Winter Special Issue).
  3. Grant R.M. (1996b), Prospering in Dynamically-competitive Environments: Organizational Capability as Knowledge Integration, "Organization Science", vol. 7, nr 4.
  4. Hendler A. (2003), Boisko wyobraźni, "Businessman Magazine", maj.
  5. Kotarba W. (2001), Zarządzanie wiedzą chronioną w przedsiębiorstwie, ORGMASZ, Warszawa.
  6. Nonaka I. (1991), The Knowledge-Creating Company, "Harvard Business Review", listopad-grudzien.
  7. Nonaka I., Toyama R., Konno N. (2000), SEC/, Band Leadership: a Unified Model of Dynamic Knowledge Creation, "Long Range Planning", vol. 33.
  8. Probst G., Raub S., Romhardt K. (2002), Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu