BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nieżurawski Lech
Tytuł
Wpływ pomiaru zadowolenia klienta na doskonalenie jakości (na przykładzie przedsiębiorstwa przetwórstwa drobiu)
Influence of Customer Satisfaction Measurement on Quality Improvement (for Example a Poultry Processing Company)
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 2, s. 152-156, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie zadowoleniem klientów, Zarządzanie jakością, Przemysł przetwórczy
Customer satisfaction management, Quality management, Processing industry
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Podjęto próbę udokumentowania konieczności ciągłego doskonalenia jakości produktów i usług, co stanowi warunek przetrwania i rozwoju przedsiębiorstw. Definiując pojęcie jakości należy uwzględnić trudne do pomiaru odczucia odbiorcy, które mają wpływ na podjęcie decyzji o zakupie danego wyrobu. Efektem rynkowym, który przekłada się na wynik finansowy przedsiębiorstwa jest wzrost satysfakcji klienta. (oryg. streszcz.)

The present study is an attempt at a substantiation of the necessity of a constant quality improvement of products and services, which is the necessary condition of companies survival and development. When defining the notion of quality, one must take into consideration the difficult-to-measure feelings of the receiver which affect his decision whether or not to buy a given product. The resulting market effect is an increase in customer satisfaction level manifested in the company's financial results. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kłos Z. (1999): TQM - definicje, zakres. Problemy Jakości, nr 2.
  2. Kotler P. (1994): Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner & Ska, Warszawa.
  3. Mejssner M. (1998): Certyfikat wiarygodności. Manager, nr 2.
  4. Sudol S., Szymczak J., Haffer M. (2000): Marketingowe testowanie produktów. PWE, Warszawa.
  5. Woodruff R.B., Gardial S.F. Know Your Customer New Aproaches to Understanding Customer Value and Satisfaction. Blackwell Publishers Inc.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu