BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stańczyk-Hugiet Ewa
Tytuł
Organizacyjne uwarunkowania implementacji strategii wiedzy
Organizational Determinants of Implementing Knowledge Strategy
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 378-384, bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie wiedzą, Wiedza
Strategic management, Enterprise management, Knowledge management, Knowledge
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie kategorii "strategia wiedzy" jako bytu zapewniającego elastyczność organizacji. Strategia wiedzy w swojej treści niesie dużą dawkę innowacyjności, w sensie odmiennego, tu strategicznego, traktowania zasobów wiedzy. Z innej strony strategia wiedzy oznacza podejmowanie działań innowacyjnych sprzyjających budowaniu przewagi konkurencyjnej w wybranych segmentach otoczenia.

Presented paper shows Knowledge Strategy and organizational determinants of its implementation. Knowledge Strategy category is innovational itself thereby it is necessary to keep it differently in the sense of formulating and implementing. First it is shown knowledge commercialization process which shows pragmatic value of knowledge. Then it is defined knowledge strategy and some characteristic of knowledge strategy formulation process. Organizational determinants of implementing knowledge strategy are analyzed in multidimensional manner then are presented how such dimensions influence to formulating and implementing knowledge strategy.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Barney J.B. (1991), Finn Resources and Sustained Competitive Advantage, "Journal of Management", vol. 17, nr 1.
  2. Day G.S., Schoemaker P.J., Günther R.E. (2000), Wharton on Managing Emerging Technologies, John Wiley& Sons Inc, New York.
  3. Kostecki M., Mreła K. (1979), Człowiek w świecie organizacji, MAW, Warszawa.
  4. Krupski R. (2003), Zarządzanie strategiczne, koncepcje i metody, AE, Wrocław.
  5. Manville B., Foote N. (2003), Strategy as if Knowledge Mattered, "Fast Company Magazine" nr 3.
  6. Przybyła M. (2001), Organizacja i zarządzanie. Podstawy wiedzy menedżerskiej, AE, Wrocław.
  7. Zack M.H. (1999), Developing a Knowledge Strategy, "California Management Review", vol. 41, nr 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu