BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Klameth Peter
Tytuł
Die Lebensphase als zielgruppendefinitorisches Merkmal zur Erfassung homogener Bedürfnisstrukturen : Empirische Untersuchung von Wohlfühl- und Gesundheitsurlaubern im Markt für Gesundheitstourismus
The Life Cycle as a Defined Characterisitc for the Grip of Consistency for Required Structures
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2005, nr 696, s. 61-74, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Turystyka, Rynek usług zdrowotnych, Marketing, Segmentacja rynku, Cykl życia, Badania konsumenckie, Turystyka zdrowotna
Tourism, Health care services market, Marketing, Market segmentation, Life cycles, Consumer research, Health tourism
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł miał na celu udowodnienie, że segmentacja rynku na podstawie cyklu życia przedstawia skuteczny instrument dla zorientowanego na klienta marketingu, zwłaszcza dla rynków masowych. Dowód jednorodnej struktury potrzeb w obrębie cykli życia autor zweryfikował za pomocą badań empirycznych. Omówiony w artykule sposób postępowania i zaprezentowane wyniki badań dotyczą rynku turystyki zdrowotnej.

This paper offers an empirical examination of healthy-feeling and fit holidaymakers in the Health Tourism market. The results of an empirical market study will be introduced for the health tourism market. In this publication the results of an empirical study in the health tourism market are presented. With this analysis is it to be proved on the basis of an example market that within the market segmentation the life phase of humans is suitable as target group definition characteristic for the identification of homogeneous need structures. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Fuchs, W., Klima, R., Lautmann, R., Rammstedt, O., Wienold, H.: Lexikon zur Soziologie, Westdeutscher Verlag, Opladen 1977.
  2. F.U.R., Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen, jährlich erscheinende Reiseanalyse, Kiel 1999/2000/2001.
  3. Grüner + Jahr (Hrsg.): Branchenbild „Kuren und Gesundheitsurlaub ", Marktanalyse, Hamburg 2001, Nr. 9.
  4. Horx, M.: High Touch 2010, www.zukunftsinstitut.de, Kelkheim 2002.
  5. Illing, K.-T.: Studie zum Thema „Der Neue Gesundheitstourismus — Wellness als Alternative zur traditionellen Kur? ", Berlin 1999.
  6. Klameth, P.: Bedürfnisstrukturen im Gesundheitstourismus, Günzburg 2002.
  7. Klameth, P.: Marktsegmentierung mit Hilfe des Lebensphasenmodells, in: Novemberausgabe der Sparkasse, 2002.
  8. Meffert, H.: Marketing - Grundlagen marktorientierter Unternehmensführung, Münster 1997.
  9. Oerter, R.: Taxonomie von Entwicklungsaufgaben, in: Oerter, R., Montada, L. (Hrsg.): Entwicklungspsychologie, München, Trier 1995.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
ger
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu