BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hopej-Kamińska Magdalena, Kamiński Robert
Tytuł
Kultura organizacyjna a organizacyjność
Organizational Culture and the Innovation in an Enterprise
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 436-445, bibliogr. 19 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Słowa kluczowe
Innowacyjność przedsiębiorstw, Kultura organizacji, Badania ankietowe, Przegląd literatury
Enterprise innovation, Corporate culture, Questionnaire survey, Literature review
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorzy omówili dotychczasowe badania nad wpływem kultury organizacyjnej na innowacyjność przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia spójności kultury organizacyjnej. Następnie przedstawili metodykę i wyniki badania ankietowego przy użyciu "Kwestionariusza do badania kultury organizacyjnej przedsiebiorstwa" przeprowadzonego w latach 1995-97 w Polsce i Republice Federalnej Niemiec, którego celem był pomiar otwarcia i/lub zamknięcia organizacji.

Organizational culture - one of the most frequent causes of innovation factor was stated. Research hypotheses were presented, that define the influence of organizational culture on the innovation in an enterprise. The applied research method was described and the hypotheses were verified.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bardmann T.M. (1994), Wenn aus Arbeit Abfall wird. Aufbau und Abbau organisatorischer Realitäten, Suhr-kamp, Frankfurt am Main.
  2. Baruk J. (2001), Organizacyjne uwarunkowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa, [w:] M. Brzeziński (red.), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Difin, Warszawa, s. 66-109.
  3. Brzeziński M. (2001), Paradoksy zarządzania XXÌ wieku, [w:] M. Brzeziński (red.), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Difin, Warszawa, s. 331-345.
  4. Dierkes M., Hähner K., Antal A.B. (1997), Das Unternehmen und sein Umfeld: Wahrnehmungsprozesse und Unternehmenskultur am Beispiel eines Chemiekonzerns, Campus, Frankfurt am Main, New York.
  5. Gebert D., Boerner S., Matiaske W. (19%), Offenheit und Geschlossenheit in Organisationen - zur Validierung eines Meßinstruments (FOGO - Fragebogen zur Offenheit/Geschlossenheit in Organisationen), "Diskussionspapier", Wirtschaftswissenschaftliche Dokumentation, nr 15, Berlin.
  6. Hamel G. (2001), Das revolutionäre Unternehmen. Wer Regeln bricht: gewinnt, Econ, München.
  7. Hatch M.J. (2002), Teoria organizacji, PWN, Warszawa.
  8. Hauschildt J., Chakrabarti A.K. (1988), Arbeitsteilung im Innovationsmanagement, "Zeitschrift Führung und Organisation", nr 57.
  9. Kanter RM. (1983), The Change Masters: Innovations for Productivity in the American Corporation, Simon & Schuster, New York.
  10. Martin A., Behrends T. (1999), Die Innovative Organisation aus kultuteoretische Perspektive, Schriften aus dem Institut für Mittelstandsforschung, z. 10, Lüneburg.
  11. Martin J. (1992), Cultures in Organizations; Three Perspectives, Oxford Univ. Press, New York.
  12. Moldaschl M. (1997), Zweckrationales und reflexives Handeln. Zwei Kulturen des Managementhandelns, [w:] U. Kadritzke (red.), Unternehmenskulturen unter Druck, Neue Mangementkonzepte zwischen Anspruch und Wirklichkeit, Ed. Sigma, Berlin, s. 101-121.
  13. Mreła K. (1983), Struktury organizacyjne. Analiza wielowymiarowa, PWE, Warszawa.
  14. Peters T.J., Waterman RH. jr. (1982), Auf der Suche nach nach Spitzenleistungen. Was man von den bestgeführten US-Unternehmen lernen kann, Verlag moderne Industrie, Landsberg am Lech.
  15. Pümpin C, Koller H.P. (1990), Die Bedeutung der Unternehmenskultur für die Unternehmensstrategie, [w:] C. Lattmann (red.), Die Unternehmenskultur, Physica-Verlag, Heidelberg.
  16. Roberts E.B. (1979), Stimulating technological innovation - organizational approaches, "Research Management", nr 6.
  17. Schein E. (1997), Wenn das Lernen im Unternehmen wirklich gelingen soll, "Harvard Business Manager", nr 3.
  18. Steinmann H., Schreyögg G. (2001), Zarządzanie - podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. Witte E. (1973), Organisation für Innovationsentscheidungen - Das Promotoren Modell, Göttingen.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu