BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Volberg Stefan
Tytuł
Veränderungen erfolgreich gestalten : An- und Herausforderungen an Mitarbeiter und Führungskräfte bei der Gestaltung von Veränderungsprozessen
How to Successfully Arrange Changes
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2005, nr 696, s. 183-197, bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie w procesie zmian, Zarządzanie zmianami, Zarządzanie menedżerskie, Otwartość na zmiany, Kadra kierownicza, Pracownicy w przedsiębiorstwie
Management under change process, Change management, Managerial managing, Openness to change, Managerial staff, Employees in enterprise
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule rozważono, jak z powodzeniem wprowadzać zmiany w przedsiębiorstwie. Omówiono wymagania i wyzwania pracowników i kadry kierowniczej w kształtowaniu procesu zmian. Przedstawiono, jak ludzie reagują na potrzebne zmiany w pracy. Na koniec omówiono narzędzia wykorzystywane w czasie procesu zmian.

Since the principle of Lean Management made its way around the world, the terms "Kaizen" and "Kaikaku" have become well know. Kaizen means continual improvement and Kaikaku means to re-engineer whole processes. Since these concepts' emergence, change has become part many companies' philosophy. In this article, problems that can occur when changes are carried out in a company are considered. The issue of how people react when they are involved with necessary changes at work is also discussed. The final section of the article describes a tool that can be used during change processes: The internal consultant group. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brandon, J.: Managing Change in Manufactoring Systems, Onley 1992.
  2. Bromann, P., Piwinger, M.: Gestaltung der Unternehmenskultur, Schäffer-Poeschel, Stuttgart 1992.
  3. Carlson, J.: Alles für den Kunden, Campus, Frankfurt a. Main 1990.
  4. Doppler, K., Lauterburg, C.: Change Management - Den Unternehmenswandel gestalten, 2. Aufl, Campus, Frankfurt a. Main 1995.
  5. Drucker, P. F.: Umbruch im Management, Econ, 1996.
  6. Glaubitz, W. G.; Potocnik, R.: Lean-Management - Herausforderungen für die Personalarbeit. Vortragsunterlagen,ZfU, Zürich 1993.
  7. Heinen, E.: Unternehmenskultur, Oldenbourg, München 1987.
  8. Hofman, M., Rosenstiel, L.v., Zapotoczky, K. (Hrsg.): Die sozio-kulturellen Rahmenbedingungen für Unternehmensberater, Kohlhammer, Stuttgart 1991.
  9. Huber, B., Niese, S., Change Management - Vom Prozeß des Lernens und des Wandels, Forschungsbericht der Daimler-Benz Forschungsgruppe Berlin, Berlin 1995.
  10. Kanter, R. M., Stein, B. A., Jick, T. D., The Challenge of Organizational Change, New York 1992.
  11. Kotter, J. P., Schlesinger, L. A.: Strategien für den Wandel, in: Harvard Business Manager, Vol. 3, 1991.
  12. Krüger, W.: Organisation der Unternehmung, Kohlhammer, Stuttgart 1984.
  13. Pietschmann, B. P.: Change Management. Arbeitspapier No.l des Lehrgebiets Unternehmensführung, Fachbereich Wirtschaftsinformatik, Hochschule Reutlingen, Reutlingen 1996.
  14. Potocnik, R.: Veränderungen im Unternehmen dynamisch umsetzten, Vortragsunterlagen, ZfU, Zürich 1993.
  15. Simon, H.: Herausforderung Unternehmenskultur, Schäffer, Stuttgart 1990.
  16. Suckow, J.: Möglichkeiten zur Steigerung der Wandlungsfähigkeit der Unternehmung im Sinne eines Change Management Ansatzes, Diplomarbeit Berein TU Berlin, Berlin 1993.
  17. Waterman, R.: Die neue Suche nach Spitzenleistungen, Econ, Berlin 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
ger
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu