BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Beliczyński Jan (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Analiza SWOT jako narzędzie określania strategii działania firmy
The SWOT Analysts as a Tool of Determining the Strategy at Business Activities
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 1994, nr 430, s. 59-72, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Analiza SWOT, Strategie alternatywne
Corporation strategies, SWOT analysis, Alternative strategy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł jest próbą omówienia analizy SWOT (mocne/słabe strony, szanse/zagrożenia firmy), która jest podstawową czynnością procesu formułowania strategii firmy.

For the firm the process of working out the strategy of its activities is of significant importance. The realization of the strategy leads to the development of the firm and thus to its gaining a competitive advantage on the market for a fairly long time. The present paper is an attempt to discuss the SWOT method of analysis (analysis and evaluation of work /strong points of a firm, chances/ dangers from the outside) - the basic operation in the process of formulating the strategy of business activities. Further on, the paper presents the essence of the SWOT method of analysis, the procedures of its realization, and methods of using in when formulating the strategic goals. The suggestions included in the paper concerning the realization of the SWOT method should be used to a greater extent by Polish firm. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aldag R.J., Stearns T.M., Management, South-Western Publishing Co, Cincinati Chicago 1987.
  2. Kraśnicka T., Strategie przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" 1990, nr 5.
  3. Moszkowicz M., Misja - doktryna przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" 1993, nr 1.
  4. Nowotny J., Plan marketingowy, Poltext, Warszawa 1993.
  5. Obłój K., Strategiczna diagnoza firmy, "Businessman-Magazine" 1992, nr 10.
  6. Osęka M., Strategia przedsiębiorstwa, Prace Instytutu Nauk Ekonomiczno- Społecznych Politechniki Warszawskiej, Warszawa 1988, Zeszyt nr 39.
  7. Podstawka K., Marketing strategiczny, "Businessman-Magazine" 1992, nr 3.
  8. Zarys metodyki planowania strategicznego, praca zbiorowa pod kier. nauk. A. Klasika, AE, Katowice 1990.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu