BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mietlewski Zygmunt, Sudenis Robert
Tytuł
Jakość usług kadry kierowniczej jako determinanta zmian innowacyjnych w działalności policji
Identification of Management Style in the Police
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 459-467, bibliogr. 17 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Słowa kluczowe
Policja, Innowacje, Jakość usług, Kadra kierownicza, Zachowania innowacyjne
Police, Innovations, Quality of services, Managerial staff, Innovative behaviours
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono bardzo ważny i aktualny temat jakości usług w pracy osób zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych w policji. Prezentowane badania są fragmentem programu badawczego, który objął całą kadrę kierowniczą policji w województwie pomorskim w latach 2000-2004.

The quality has become the determinant of many innovations in polish organizations, which changed the attitude (philosophy) of these institutions towards clients. Similarly to bank offering bank products to its clients, police is offering police services (products) based on quality. The organization is also changing from inside. The inquiries carried through within this department showed that the Police management as management team, so far task-oriented, as a result of innovation activities is becoming also people-oriented.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Daszkowska M. (1998), Usługi - produkcja, rynek, marketing, PWN, Warszawa.
  2. Dorfles G. (1973), Człowiek zwielokrotniany, PIW, Warszawa.
  3. Drucker P.F. (1994), Praktyka zarządzania, AE, Kraków.
  4. Grifin R.W. (1999), Podstawy zarządzania organizacjami, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
  5. Hannaway C., Hunt. G. (1994), Umiejętności menedżerskie, Kopia, Warszawa.
  6. Kucz D. (2000), Pora na lidera. Wyzwania dla menedżerów w sytuacji deficytu przywództwa w gospodarce, "Przegląd Personalny "Personel" luty.
  7. Mała encyklopedia ekonomiczna (1974), PWE, Warszawa.
  8. Mietlewski Z. (2000), Bezrobotny jako potencjalny menedżer, [w:] Walkowiak R., Rola kierowników w kształtowaniu kapitału ludzkiego firmy w świetle badań, Białystok.
  9. Nosal Cz.S. (1993), Umysł menedżera, Przecinek, Wrocław.
  10. Payne A. (1997), Marketing usług, PWE, Warszawa.
  11. Pełka B. (1996), Zarządzanie przedsiębiorstwami i menedżeryzmem, Orgmasz, Warszawa.
  12. Pene J. (1999), Innowacje i zmiany w firmie. Transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa, Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa.
  13. Pietkiewicz. E. (1993), Etykieta menedżera, Styl, Warszawa.
  14. Rogers D.M. (1962), Diffusion of lnnovation, Free Press, New York.
  15. Smoleński. S. (1993), Umiejętności kierownicze, WSM, Gdynia.
  16. Speck. E. (1988), Charakter und Karierę, "Management Zeitschrift", nr 10.
  17. Tokarski M. (1997), Marketing usług hotelarskich, PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu