BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bieńkowska Agnieszka, Kral Zygmunt, Zabłocka-Kluczka Anna
Tytuł
O istocie i znaczeniu kontrolingu marketingowego
About the Essence and the Meaning of Marketing Controlling
Źródło
Prace Naukowe Instytutu Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Konferencje (23), 2003, nr 73, s. 32-41, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Organizacja i zarządzanie, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Kontrola marketingowa, Zarządzanie marketingowe
Organisation and management, Enterprise management, Marketing control, Marketing management
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Zdefiniowano pojęcie kontrolingu marketingowego i wyjaśniono jego istotę. Shcarakteryzowano składniki, funkcje i zadania kontrolingu marketingowego. Omówiono podstawowe związki między kontrolingiem marketingowym a zarządzaniem marketingowym. (oryg. streszcz.)

The term of marketing controlling was defined and the essence of it was explained. The components, functions and tasks of marketing controlling were characterised. The basic relations between marketing controlling and marketing management were described. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bieńkowska A., Kral Z., Zabłocka-Kluczka A., Koncepcje kontrolingu, Raport Instytutu Organizacji i Zarządzania PWr serii PRE nr 29, Wrocław 2001.
  2. Bieńkowska A., Kral Z., Zabłocka-Kluczka A., Kontrola w koncepcjach kontrolingu, [w:] Kontrola i kontroling w zarządzaniu: tendencje, koncepcje, instrumenty, pr. zbior. pod red. B.R. Kuca, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu, Warszawa 2002.
  3. Bieńkowska A., Kral Z., Zabłocka-Kluczka A., Zarządzanie kontrolingowe czy tradycyjne? [w:] Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. ,,Nowe tendencje w nauce o organizacji i zarządzaniu", Szklarska Poręba, 17-19 września 1998, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1998.
  4. Goliszewski J., Rozwój conlrollingu w Polsce na podstawie ogłoszeń o pracę - controlling funkcjonalny, Controlling i Rachunkowość zarzadcza, 2002, nr 8, s. 18-23.
  5. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  6. Mońka J., Współzależność marketingu i controllingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Controlling - koncepcje, wdrożenia, red. Nauk. J. Mońka, D. Sołtys, Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 956, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2002.
  7. Podstawy marketingu, pr. zbior. pod red. J. Altkorna, wyd. Ill, Instytut Marketingu, Kraków 2001.
  8. Sierpińska M., Niedbała B., Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie. Centra odpowiedzialności w teorii i praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  9. Stiegler H., Hofmeister R., Controlling, cz. I, wyd. 4, seria międzynarodowa Instytutu Wspierania Gospodarczego Federalnej Izby Gospodarczej, Wiedeń, 1994.
  10. Weber J., Wprowadzenie do kontrolingu, Oficyna Controllingu Profit, Katowice 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-9484
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu