BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mynarski Stefan (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Pomiar i kwantyfikacja w badaniach rynkowych i marketingowych
Measurement and Quantification in Market and Marketing Research
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 856, s. 9-18, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Metody pomiarowe, Badanie rynku, Badania marketingowe, Teoria marketingu, Teoria rynku, Materiały konferencyjne
Measuring methods, Market research, Marketing research, Marketing theory, Market theory, Conference materials
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono zagadnienia związane z pomiarem, takie jak identyfikacja obiektu, kategoryzacja jako wyższa forma pomiaru na poziomie nominalnym, uszeregowanie jako wyższy poziom pomiaru na etapie uporządkowania elementów, porównanie jako wyższa forma uporządkowania obiektów w stosunku do ich uszeregowania oraz dystanse i proporcje jako pomiary ilościowe. Przedstawiono formy kwantyfikacji, która jest wyższą formą pomiaru, takie jak: skupienia, struktury i modele.

The report deals with different levels of measurement and quantification of market and marketing phenomena. The lowest level of measurement is symbolic and signed identification done by means of variation with replication. Higher form of measurement on nominal level is categorization, which introduces the differentation between objects by their characteristics. The next level of measurement is ordering of objects by ordinal scales done by means of permutations or variations without replication. Finally, the highest level of measurement on ordinal scale is comparison between objects, which engages different combinations. In range of quantitative scales there were discussed distances and proportions which complete scalar measurement. Instead in range of quantification were discussed clusters and structures as a form of context measurement as well as in range of metalanguage measurement - different kind of models. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu