- Autor
- Leśkiewicz Izabela
- Tytuł
- Próba budowy modelu rynkowej dyfuzji innowacyjnych produktów
Assessing the Diffusion Models of New Products - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Folia Oeconomica Stetinensia, 2000, nr 6, s. 113-140
- Słowa kluczowe
- Innowacje, Marketing produktów innowacyjnych, Modele matematyczne, Metodologia ekonomii, Zachowania konsumenta, Teoria zachowań, Przegląd literatury
Innovations, Marketing innovative products, Mathematical models, Economic methodology, Consumer behaviour, Behaviour theory, Literature review - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- W artykule uwaga została skupiona na badaniach dynamiki dyfuzji innowacji w zarządzaniu i marketingu. Podstawą do zrozumienia dynamiki dyfuzji innowacji jest model wzrostu nowego produktu proponowany przez F. Bassa. Pod pojęciem nowości produktu autorka rozumie innowacyjność produktu, nową markę i nowy model. Prezentuje modelowanie dyfuzji produktów innowcyjnych nabywanych jednorazowo.
The objective of this paper has been to review and assess the state of the art of diffusion models of new products. For the reviewed diffusion models the following assumptions are identified. The diffusion refers to the given market as an economical-social system and is concerned with (1) the total flow of customers inside this system and (2) the rate of flow of customers across three distinct segments of the market: untapped, potential and current. Additionaly, two categories of customers are included innovators and imitators. The review in the paper continions with a number of issues related to the further development and validation of the mathematical model of diffusion. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 1640-6818
1426-3491 - Język
- pol