BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Karwowski Jan, Rudawska Edyta
Tytuł
System informacji marketingowej w zarządzaniu firmą finansową
Marketing Information System in Managing Financial Institutions
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Prace Katedry Marketingu oraz Katedry Organizacji i Zarządzania, 2000, nr 4, s. 17-34
Słowa kluczowe
Instytucje finansowe, Planowanie marketingowe, Informacja marketingowa, Informacja dla potrzeb zarządzania, Rola marketingu w przedsiębiorstwie, Proces podejmowania decyzji
Financial institutions, Marketing planning, Marketing information, Information for management needs, Role of marketing in the enterprise, Decision making process
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł poświęcono roli informacji marketingowej w tworzeniu strategii działania firmy finansowej na rynku. Przedstawiono elementy systemu informacji marketingowej w firmie finansowej, źródła informacji i obszary decyzji marketingowych. Przybliżono wyniki badań przeprowadzonych w celu poznania i zestawienia informacji przygotowywanych przez działy marketingu na potrzeby różnych poziomów zarządzania w poszczególnych instytucjach finansowych. Celem badań było również sprawdzenie, czy działy marketingu instytucji finansowych biorą udział w poszczególnych etapach podejmowania decyzji na potrzeby formułowania strategii. Badania wykazały także, że brakuje wielu niezbędnych informacji, np. co do cech charakterystycznych klientów i konkurencji. Wskazano przyczyny braku tych informacji.

The article is an extensive study of theoretical considerations relating marketing information system. The main objects of detailed analysis are financial services companies, which specific decisions needs determine the kind of marketing information system. The publication also includes the results of the latest market research run in 1998 within scientific project financed by Scientific Research Committee based in Warsaw. The market review was ran by Mrketing Department employees at Szczecin University. The empirical part of the article provides useful data about information which are prepared by marketing departments for the need of different management levels in financial institutions, the kind of lacking marketing information and reasons of such a situation.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu