BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tarczydło Beata
Tytuł
Skuteczna komunikacja firmy w warunkach zarządzania zmianą
Company's Effective Communication During Conditions of Business Change
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 493-499, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Słowa kluczowe
Komunikowanie w przedsiębiorstwie, Strategia komunikowania, Komunikowanie interpersonalne, Zarządzanie zmianami
Communication in organisation, Communication strategy, Interpersonal communication, Change management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest wskazanie elementów skutecznej komunikacji w warunkach zarządzania zmianą, z naciskiem na wnętrze organizacji. Omówiono m.in. podstawowe zagadnienia związane z komunikacją, wyzwania stawiane skutecznej komunikacji oraz zasady skutecznej komunikacji warunkach zarządzania zmianą.

The main idea of this paper is to show importance of effective communication during business change. The result of the research shows that a lot of companies do not have their regular communication policy especially during conditions of business change. That's why the author describes aims, roles, technics of the company's effective communication.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baugier J.M., Vuillod S. (1993), Strategie zmian w przedsiębiorstwie. Nowoczesna metoda, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  2. Clarke L. (1997), Zarządzanie zmianą, Wydawnictwo Gebethner & S-ka, Warszawa.
  3. Dobek-Ostrowska B. (1999), Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław.
  4. Griffin E. (2003), Podstawy komunikacji społecznej, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  5. Ludlow R., Panton F. (1992), The Essence of Effective Communication, Prentice Hall International (UK), London.
  6. Penc J. (2000), Decyzje menedżerskie - o sztuce zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  7. Perechuda K. (red.), (2000), Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  8. Rummler G.A., Brache A.P. (2000), Podnoszenie efektywności organizacji, PWE, Warszawa.
  9. Rzepa T. (2003), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, AMP Studio Paweł Majewski, Szczecin.
  10. Steuer J.A.F., Wankel Ch. (1994), Kierowanie, PWE, Warszawa.
  11. Zarębska A. (2002), Zmiany organizacyjne w przedsiębiorstwie. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa.
  12. Zarządzanie zmianą i okresem przejściowym (2003), seria Harvard Business Essentials, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu