BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hopej Marian
Tytuł
Megawartości przedsiębiorstwa a jego innowacyjność
Megavalues of the Enterprise and Its Innovation
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 503-509, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Słowa kluczowe
Innowacje, Innowacyjność przedsiębiorstw, Wartość przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Innovations, Enterprise innovation, Enterprise value, Enterprise management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono wartości nadrzędne przedsiębiorstwa, nazwane megawartościami dla podkreślenia ich rangi, w kontekście innowacyjności przedsiębiorstw. Autor stara się odpowiedzieć na pytanie, czy megawartości przedsiębiorstwa sprzyjają jego innowacyjności.

The concept of the megavalue was defined and its internal and external functions were specified. A hypothesis was advanced that properly defined megavalues are conducive to an enterprise's innovation. It occurs if only all activities connected with human resources management are "saturated" with megavalues.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Burns T., Stalker G.M. (1961), 77" Management of Innovation, Tavistock Publications, London.
  2. Collins J.C., Porras J.I. (2003), Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm, SPM Project.
  3. FukuyaMa F. (2000), Wielki wstrząs. Natura ludzka a odbudowa porządku społecznego, Politeja, Warszawa.
  4. Gebert D., Boerner S., Rudolf S. (1998), Innovation durch Ermutigung - Ergebnisse ans polnischen unternehmen, TU Berlin, Berlin.
  5. Greiling M. (1998), Faktoren der Innavationsfähigkeit von mittelständischen Unternehmen. Eine Vergleichsanalyse der Republik Polen und der Bundesrepublik Deutschland, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
  6. Hesselbein F., Goldsmith M., Beckhard R. (red.), (1998), Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa.
  7. Kamiński R. (2002), Spójność kultury organizacyjnej a innowacyjność przedsiębiorstwa, Wrocław, (rozprawa doktorska).
  8. Krzyżanowski LJ. (1999), O podstawach kierowania organizacjami inaczej: paradygmaty, metafory, modele, filozofia, metodologia, dylematy, trendy, PWN, Warszawa.
  9. Lencioni P.M. (2004), Niech wartości naprawdę coś znaczą, "Harvard Business Review Polska", maj.
  10. Molasy M. (2004), Kształtowanie kultury organizacyjnej na przykładzie Volkswagen Motor Polska Sp. z 0.0., Wrocław, (praca magisterska).
  11. Osęka M., Wipijewski J. (1985), Innawacyjność przedsiębiorstw. Ekonomiczne i organizacyjne determinanty, PWN, Warszawa.
  12. Schein E.H. (1985), Organizational culture and leadership. A dynamic view, Jossey-Bass, San Francisco-London.
  13. Secretan L.H.K. (1997), Soul - Management, Lichtenberg, Verlag GmbH, München.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu