BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kowal Witold
Tytuł
Dorobek teorii systemów informacji marketingowej - problemy aplikacji
Achievements of the Theory of Marketing Information Systems - Problems of Application
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 455-461, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Informacja marketingowa, System informacyjny w zarządzaniu, Teoria systemów, Materiały konferencyjne
Marketing information, Information systems in management, Theory of systems, Conference materials
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest prezentacja problemu zastosowania teorii systemów informacji marketingowej w praktyce. Wskazano trzy bariery interpretacyjne. Pierwsza dotyczy opisywania struktury systemu informacji marketingowej w oparciu o kategorie zdefiniowane w teorii systemów informacji zarządczej. Druga to przedstawianie sytemów informacji w postaci struktury uniwersalnej, jednorodnej dla ogółu decyzji. Trzecią barierę dostrzeżono w nadmiernym wiązaniu procesów informacyjnych z techniką informatyczną.

The aim of the publication is to present the problems of adoption of the theory of marketing information system in practice. The most of theoretical models presents the marketing information system as a simple set of elements and activities. It isn't a good way of interpretation of the marketing information system, because it doesn't present the essence of information process in marketing. The essence of marketing information system should be based on an analysis of the marketing decision process and information needs.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu