BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kłeczek Ryszard, Wrona Sylwia
Tytuł
Efektywność kosztów marketingowych - standardy pomiaru i problemy badawcze
Merketing Costs Efectivity : Selected Control Standards and Research Problems
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 479-492, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Materiały konferencyjne, Rachunek kosztów, Rachunek wyników, Efektywność marketingu, Analiza kosztów, Koszty w przedsiębiorstwie
Conference materials, Cost accounting, Income statement, Marketing efficiency, Cost analysis, Costs in companies
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono wybrane standardy analizy kosztów przydatnych z punktu widzenia podejmowania decyzji marketingowych. Następnie sformułowano problemy badawcze dotyczące kwestii stosowania tych standardów przez komórki marketingu w polskich przedsiębiorstwach.

The article presents some selected standard techniques of marketing costs control: functional costing, segmental contribution margin analysis, average sales visit cost and profitable transactions control, salesforce productive time control and return on assets managed (return of current investment). Because profitability is one of the bases of marketing concept, the authors of the article formulate some research problems concerning the use of marketing cost control standards among polish companies. Research following such a problems could reveal an important aspect of marketing orientation of businesses in Poland. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu