BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Golik-Górecka Grażyna
Tytuł
Wykorzystanie analiz portfelowych w określeniu strategii przedsiębiorstw
Utilization Multifactor Portfolio Matrix for Strategies of Enterprises
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 462-468
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Metody portfelowe, Struktura macierzowa, Struktura przedsiębiorstwa, Analiza strategiczna, Materiały konferencyjne
Corporation strategies, Portfolio methods, Matrix structure, Structure of company, Strategic analysis, Conference materials
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zaprezentowano dwuwymiarowe modele pozycjonowania macierzowego, które są narzędziem formułowania i wspomagania realizacji analizy strategicznej przedsiębiorstw. Przypomniano możliwości jakie daje przeprowadzone w USA studium PIMS (Profit Impact of Market Strategy). Jest to usługa polegająca na badaniu najistotniejszych czynników wpływających na rynki w wielu różnych branżach. Badania PIMS wykazały, że istnieją silne relacje między udziałem na rynku a możliwością osiągania zysku. Zwrócono uwagę na macierz opłacalności biznesu opracowaną przez Maracon Associates.

The aim of this paper is to describe some strategies; PIMS and Maracon Association matrix. Besides it is the attempt to analyze of the dedevolution there strategies and it shows the implications these models for development of enterprises. The main factors: the market share and return on equity in the enterprises promise to choose a proper marketing strategies. This short literature study shows the best strategy for Polish enterprises - profitability matrix of Maracon Associates. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu