- Autor
- Sagan Adam
- Tytuł
- Skalowanie we współczesnych badaniach marketingowych - kierunki i dylematy rozwoju
Scaling in Contemporary Marketing Research - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 467-478
- Słowa kluczowe
- Metody badań marketingowych, Materiały konferencyjne, Badania marketingowe, Skalowanie wielowymiarowe, Analiza wielowymiarowa
Marketing research methods, Conference materials, Marketing research, Multidimensional scaling, Multi-dimensional analysis - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Na wstępie wyróżniono trzy podstawowe sposoby rozumienia pojęcia skali w badaniach marketingowych. Następnie omówiono takie metody skalowania jak: metoda wielorakiej analizy korespondencji oraz metoda skalowania wielowymiarowego.
The paper presents the main directions, assumptions and problems in using of scaling in marketing research. Special attention is drawn to two important methods in multidimensional scaling. First, optimal or dual scaling based on correspondence analysis is connected with nominal level of measurement. Second, classical multidimensional scaling is connected with ordinal level of measurement. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol