- Autor
- Gutkowska Krystyna, Żakowska-Biemans Sylwia, Ozimek Irena
- Tytuł
- Podejście jakościowe w badaniach postaw konsumentów na rynku żywności ekologicznej
Qualitative Approach in Research of Consumers` Attitudes on the Market of Ecological Food - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 493-502, bibliogr. 16 poz.
- Słowa kluczowe
- Zachowania konsumenta, Materiały konferencyjne, Rolnictwo ekologiczne, Ekoprodukt, Rynek żywności
Consumer behaviour, Conference materials, Ecological agriculture, Ecoproduct, Food market - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Przedstawiono problem rynku żywności ekologicznej w krajach Unii Europejskiej i w Polsce. Omówiono wyniki badań na temat postaw konsumentów polskich wobec żywności ekologicznej. Podkreślono, że przystąpienie Polski do Unii Europejskiej przyczyni się do wzrostu zainteresowania rolnictwem ekologicznym i rozwoju rynku żywności ekologicznej.
Ecological food market is currently considered as the most rapidly developing food market in the EU countries. Increasing interest in ecological food and farming is a consequence of implementing agrarian policies, which perceive ecological farming as an environmental friendly farming system with positive influence on food quality. In Poland the market share of ecological food is marginal due to insufficient production related to low economical efficiency.(short original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol