BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rószkiewicz Małgorzata
Tytuł
Pomiar pozycji produktu na mapie mentalnej konsumentów
The Measurement of the Product's Position on the Consumer's Mental Map
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 856, s. 19-29, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Metody pomiarowe, Badanie rynku, Marketing produktu, Marka produktu, Strategia produktu, Identyfikacja produktu, Materiały konferencyjne, Cechy fizyczne
Measuring methods, Market research, Product marketing, Product brand, Product strategy, Product identification, Conference materials, Physical properties
Uwagi
summ.
Abstrakt
Identyfikacja cechy produktu, dotycząca cech fizycznych produktu, korzyści związanych z jego użytkowaniem czy charakterystyka firmy, który daną markę oferuje, jest zadaniem, którego rozwiązanie osiąga się w drodze pomiaru pozycji marki na tle konkurencji, czyli pozycji marki na rynku. Pomiar ten dokonuje się w sposób pośredni lub bezpośredni. W artykule omówiono metody pomiaru pozycji marki. Zdefiniowano pojęcie mapy produktu, jako formy graficznej wyników badań dotyczących produktu oraz rodzaje map produktu.

Permanent measuring of the position of the brand on the market is one of the basic information which is necessary in marketing management. In indirect approach the index of market share is a typical measure of the brand's position. Also switching-matrix offer additional information about this position. In direct approach position of the brand is presented in the products maps. Positioning maps are widely used in marketing analyses. They are based on consumer's rating of competing brands. On the other hand they make possible positioning objects in a cognitive space defined by brand attributes. The paper presents several approaches of positioning of products or brands using quantity methods of analysis. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu