BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Moroz Mirosław
Tytuł
Innowacyjne modele biznesu internetowego
The Innovative E-business Models
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 550-559, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Słowa kluczowe
Innowacje, Internet, Biznes elektroniczny, Handel elektroniczny
Innovations, Internet, e-business, e-commerce
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest zaprezentowanie zmian w modelach biznesowych spowodowanych gospodarczym zastosowaniem technologii teleinformatycznych. Sprecyzowano pojęcie modelu biznesowego, zaprezentowano tradycyjne modele działania wraz z możliwością ich uzupełniania o komponent internetowy oraz omówiono praktyczny aspekt zmian wprowadzonych do biznesu przez technologie teleinformatyczne.

The paper is devoted to problem of using the Information and Communication Technology as a source of creation of new business models in the virtual space. The Internet exerts an influence on changes in existing business models. Moreover, it has caused emerging of a completely new e-business model. The review of literature reveals at least several working e-business models, nevertheless there is a little difference in authors' approach in term of number and relevance of specific models. In the first section has been discussed the notion of business model, as well as e-business model. Next the paper explores Internet business models against a background of traditional business models. Finally it has been presented one out of e-business models - Value Net Integrator. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Afuah A., Tucci Ch.L. (2003), Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  2. Chesbbrough H., Rosenbloom R.S. (2002), The Role of The Business Model in Capturing Value from Innovation: Evidence from Xerox Corporation's Technology Spin-Off Companies, "Industrial and Corporate Change", vol. 11, nr 3.
  3. Hedman J., Kalling T. (2003), The Business Model Concept: Theoretical Underpinnings nnd Empirical Illustrations, "European Journal of Information Systems", vol. 12, appendix B.
  4. Kirov N., Kuśmierz A. (2002), Modele e-biznesowe, Materiały seminarium "Innowacje biznesowe i kreacja wartości w XXI wieku", 12-13 listopada, Warszawa.
  5. Magretta J. (2003), Tajniki modelu biznesowego, "Harvard Business Review Polska", marzec.
  6. Mojeauto.pl - informacja o firmie (2004), http://www.media.mojeauto.pl/info.php.
  7. Moroz M. (2003), Konkurencja w przestrzeni wirtualnej - modele biznesowe doby internetu, Materiały konferencji "W poszukiwaniu strategicznych przewag konkurencyjnych", tom II, Częstochowa.
  8. Obłój K. (2002), Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa.
  9. Porter M.E. (2001), Strategy mid the Internet, "Harvard Business Review", marzec.
  10. Rappa M. (2002), Business model on the web, http://digitalenterprise.org/models/models/html.
  11. Slywotzky A.J., Morrison D.J., Andelman B. (2000), Strefa zysku, PWE, Warszawa.
  12. Weill P., Vitale M. (2002), What IT Infrastructure Capabilities are Needed to Implement e-Business Models?, "MIS Quarterly Executive", vol. 1, nr 1.
  13. Zeng M., Reinartz W. (2003), Beyond Online Search: The Road to Profitability, "California Management Review", vol. 45, nr 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu