BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rutka Ryszard, Rutka Marek
Tytuł
Bezpośrednie i pośrednie koszty innowacji produktowych i organizacyjnych
Direct and Indirect Costs of Product and Organizational Innovations
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 577-583, bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Słowa kluczowe
Koszty, Innowacje, Innowacyjność przedsiębiorstw, Zmiany organizacyjne
Costs, Innovations, Enterprise innovation, Organisational change
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorzy omówili strukturę kosztów przedsiębiorstwa związanych z badaniami, przygotowaniami oraz rozpoczęciem wytwarzania nowego produktu. W przedsiębiorstwach ponoszących duże nakłady na przygotowanie i wdrożenie nowego produktu, warunkiem skutecznego wprowadzenia tego produktu, jest osiągnięcie sukcesu przez produkty wytwarzane wcześniej. W artykule podkreślono, że skuteczna zmiana jest zależna nie tyle od właściwej reakcji na klęskę, co konsekwencją wcześniej osiąganych sukcesów.

It has been generally acceptable event that the change is inherent in modern economy. Abridgement of products' period life imposed permanent projecting or introducing changes in introducing changes in economic organisations. The profits of them are broadly exposed but there is only little attention left upon director or indirect expenses concomitancing with that process. This article presents the structure of all costs concerned with researches, development and starting productions. There are also shown the strategies of minimizing the effect of the price on unit cost of generating products.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. "Auto Świat" (1998), nr 10.
  2. Etaty odpływają do krajów rozwijających się, "Gazeta Wyborcza" 16.02.2004.
  3. "Motor Rynek" (1999), nr 18, nr 49.
  4. "Motor" (2003), nr 12.
  5. "Auto, Motor, Sport" (1998), nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu