BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Budzyński Wojciech
Tytuł
Wizerunek firmy jako element jej wartości
Firm's Image as a Component of Its Worth
Źródło
Zeszyty Naukowe. Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, 2000, nr 4, s. 143-184, bibliogr. 19 poz.
Słowa kluczowe
Pozycja przedsiębiorstwa na rynku, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Komunikowanie marketingowe, Wizerunek przedsiębiorstwa, Otoczenie przedsiębiorstwa, Wartość przedsiębiorstwa, Kultura przedsiębiorstwa, Marka produktu, Przegląd literatury
Business strength, Enterprise management, Marketing communication, Company image, Enterprise environment, Enterprise value, Culture of enterprise, Product brand, Literature review
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Wizerunek firmy należy świadomie i konsekwentnie tworzyć, poczynając od własnych pracowników firmy, poprzez jej klientów i partnerów handlowych, kończąc na różnych grupach opiniotwórczych. W artykule autor przedstawia różne ujęcia kwestii wizerunku firmy i różne podejścia do wizerunku marki. Następnie analizuje wpływ takich czynników jak: kultura organizacyjna, tożsamość firmy oraz odpowiedzialność społeczna na budowany wizerunek firmy. Na koniec omawia znaczenie wartości wizerunku firmy przy ustalaniu wartości firmy.

The firm's image needs to be consciously and consequently build up. The process starts with firm's own staff, includes its clients and trade partners, and ends up with various opiniongenerating groups. The article presents a diversity of approaches towards the firm and brand name images. Then, it analyses how factors such as organisational culture, firm's identity, social awareness affect the build-up image. Finally, it discusses the importance of the firm's image while evaluating firm's worth. (J.W.)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1506-4530
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu