BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bąk Andrzej
Tytuł
Conjoint Analysis jako metoda pomiaru postaw o preferencji konsumentów
Conjoint Analysis as a Method of Measurement of Attitudes and Prederences of Consumers
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 856, s. 69-81, bibliogr. 26 poz.
Słowa kluczowe
Metody pomiarowe, Badania marketingowe, Badanie rynku, Metody badań konsumenckich, Zachowania konsumenta, Decyzje konsumenckie, Materiały konferencyjne
Measuring methods, Marketing research, Market research, Methods of consumer research, Consumer behaviour, Consumer decision, Conference materials
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono teorię użyteczności jako podstawę teoretyczną wykorzystywaną w badaniach postaw i preferencji konsumenta. Przedstawiono podstawowe cechy wybranych metod "conjoint analysis" oraz wskazano niektóre kierunki badań zmierzajacych do identyfikacji własności aplikacyjnych wybranych algorytmów "conjoint analysis" stosowanych do pomiaru preferencji konsumentów.

The paper presents utility theory as a theoretical base used in investigations of attitudes and preference. Article introduces basic features of select methods of conjoint analysis and points some directions of research aiming to identification of property of selected algorithms of conjoint analysis used in measurement of preferences of consumers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu