BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zaborski Artur
Tytuł
Przykłady zastosowań skalowania wielowymiarowego w badaniach marketingowych
Examples of Applications of Multidimensional Scaling in Marketing Research
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 856, s. 101-111, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Metody pomiarowe, Badania marketingowe, Skalowanie wielowymiarowe, Marka produktu, Decyzje konsumenckie, Segmentacja rynku, Materiały konferencyjne
Measuring methods, Marketing research, Multidimensional scaling, Product brand, Consumer decision, Market segmentation, Conference materials
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono istotę, cele i metody skalowania wielowymiarowego. Przedstawiono przykłady zastosowań skalowania wielowymiarowego w badaniach marketingowych przy segmentacji rynku, badaniu preferencji konsumentów wobec produktów i określaniu pozycji produktu na rynku.

Multidimensional scaling is the set of methods representing "n" objects geometrically by "n" ponts, so that the interpoint distances correspond in some sense to experimental dissimilarities between objects. The article shows the possibility of utilization one of the multivariate methods in marketing research. It presents practical applications of multidimensional scaling in market segmentation, consumers preferences testing and in market positioning. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu