BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jasiukiewicz Marian
Tytuł
Kształcenie społecznych umiejętności menedżera
Instructing Managers in Social Skills
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Nauki Humanistyczne (3), 1997, nr 752, s. 97-103, bibliogr. 60 poz.
Słowa kluczowe
Komunikowanie interpersonalne, Kształcenie ekonomistów, Kształcenie menedżerów, Menedżer
Interpersonal communication, Education of economists, Managers training, Manager
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono problemy związane z kształceniem w Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu społecznych umiejętności menedżera. Umiejętności te zawierają w sobie umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej i temu zagadnieniu przede wszystkim poświęcony jest artykuł.

The article pay, attention to the importance of instructing managers in social skills. It analyses present conditions at economic schools and it contains programmatic propositions in this sphere. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Argyle M.: Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa 1991.
  2. Aronson E.: Człowiek istota społeczna. Warszawa 1978.
  3. Berne E.: W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa 1994.
  4. Bernstein A.J., Rozen S.C.: Dinozaury są wśród nas. Warszawa 1992.
  5. Blaut R.: Skuteczne negocjacje. Warszawa 1994.
  6. Cialdini R.: Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk 1995.
  7. Crozier M.: Przedsiębiorstwo na podsłuchu. Jak uczyć się zarządzania postindustrialnego. Warszawa 1993.
  8. Dana D.: Rozwiązywanie konfliktów. Warszawa 1993.
  9. Dąbrowski P.J.: Praktyczna teoria negocjacji. Warszawa 1991.
  10. Drucker P.: Menedżer skuteczny. Warszawa 1994.
  11. Drucker P.: Praktyka zarządzania. Warszawa 1994.
  12. DuBrin J.: Praktyczna psychologia zarządzania. Warszawa 1979.
  13. Dyplomacja w firmie. Kraków 1994.
  14. Eicher J.: Sztuka komunikowania się. Łódź 1995.
  15. Fisher R., Ury W.: Dochodząc do TAK. Negocjacje bez poddawania się. Warszawa 1991.
  16. Hall C.S., Lindzey G.: Teorie osobowości. Warszawa 1994.
  17. Hall E.T.: Ukryty wymiar. Warszawa 1976.
  18. Hamlin S.: Jak mówić, żeby nas słuchali. Warszawa 1994.
  19. Hannaway C., Hunt G.: Umiejętności menedżerskie. Warszawa 1994.
  20. Hawkins L., Hudson M., Cornall R.: Prawnik jako negocjator. Warszawa 1994.
  21. Industrial Relations Practice. Practice and the Law in the Employment Relationship. Ed. S. Towers. London 1989.
  22. Jankowski W.B., Sankowski T.P.: Jak negocjować? Warszawa 1995.
  23. Januszek H., Sikora J.: Socjotechnika zarządzania. Bydgoszcz 1995.
  24. Karrass G.: Dobić targu. Sopot 1991.
  25. Katz D., Kahn R.L.: Społeczna psychologia organizacji. Warszawa 1979.
  26. Kirschner J.: Manipulować - ale jak. Warszawa 1994.
  27. Kossecki J.: Tajniki sterowania ludźmi. Warszawa 1984.
  28. Kozielski J.: Myślenie i rozwiązywanie problemów. [w:] Psychologia ogólna. Red. T. Tomaszewski. Warszawa 1995.
  29. Kozielecki J.: Konflikt, teoria gier i psychologia. Warszawa 1990.
  30. Lachowicz Z.: Trening potencjału kierowniczego. Wrocław 1995.
  31. Lindenfield G., Asertywność - czyli jak być otwartym, skutecznym i naturalnym. Łódź 1995.
  32. Lindsay P.H., Norman D.A.: Procesy przetwarzania informacji u człowieka. Warszawa 1991.
  33. Lüke A., Lang A.: Sztuka grafologii, czyli Twój podpis mówi za ciebie. Wrocław 1993.
  34. Łucewicz J., Stalewski T.: Socjologia organizacji. Zagadnienia wybrane. Warszawa 1994.
  35. Mastenbroek W.: Negocjowanie. Warszawa 1996.
  36. McGinnis A. L.: Sztuka motywacji. Warszawa 1994.
  37. Mika S.: Psychologia społeczna. Warszawa 1987.
  38. Mole J.: O zachowaniu się w Europie. Jak radzić sobie z różnicą kultur na obszarze Wspólnego Rynku. Kraków 1994.
  39. Nadolski J.: Ocenianie pracowników. Bydgoszcz 1996.
  40. Nassalski P.: Techniki sprzedaży ubezpieczeń. Warszawa 1996.
  41. Nęcka E.: TRoP... Twórcze rozwiązywanie problemów. Kraków 1994.
  42. Nęcki Z.: Negocjacje w biznesie. Kraków 1991.
  43. Nierenberg G.I.: Sztuka negocjacji jako metoda osiągania celu. Warszawa 1994.
  44. Pease A.: Język ciała. Jak czytać myśli ludzi z ich gestów.
  45. Perrotin R., Heusschen P.: Kupić z zyskiem. Negocjacje handlowe. Warszawa 1994.
  46. Piasta Ł.: Public relations. Istota. Techniki. Warszawa 1996.
  47. Psychologia i poznanie. Red. M. Materska, T. Tyszka. Warszawa 1992.
  48. Psychologia ogólna. Red. T. Tomaszewski, t. 1-4. Warszawa 1995.
  49. Reguły życia społecznego. Oksfordzka psychologia społeczna. Red. W. Domachowski, M. Argyle, Warszawa 1994.
  50. Salacuse J.W.: Negocjacje na rynkach międzynarodowych. Warszawa 1994.
  51. Sampson E.: Jak tworzyć własny wizerunek. Warszawa 1996.
  52. Schopenhauer A.: Erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów. Warszawa 1986.
  53. Społeczna psychologia kliniczna. Red. H. Sęk. Warszawa 1991.
  54. Terelak J.F.: Stres psychologiczny. Bydgoszcz 1995.
  55. Thiele-Dormann K.: Psychologia plotki. Warszawa 1980.
  56. Titkow A.: Stres i życie społeczne. Polskie doświadczenia. Warszawa 1993.
  57. Tokarski S.: Psychologia organizacji. Gdańsk 1995.
  58. Ury W.: Odchodząc od NIE. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji. Warszawa 1995.
  59. Węgrzecka M.: Zarys psychologii. Kraków 1991.
  60. Wiszniewski A.: Jak przekonująco mówić i przemawiać. Warszawa-Wrocław 1994.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-0689
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu