BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kowal Jolanta
Tytuł
Wpływ mechanizmów rynkowych na kształtowanie się charakteru społecznego
The Influence of the Market Processes on Creating the Social Character
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Nauki Humanistyczne (5), 2000, nr 853, s. 161-178, bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Strategia rynkowa, Komunikowanie marketingowe, Marketing, Społeczna rola marketingu, Psychologia społeczna, Analiza piśmiennictwa ekonomicznego
Market strategy, Marketing communication, Marketing, Social role of marketing, Social psychology, Economic literature analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
Teoria charakteru społecznego stanowi narzędzie badawcze analiz zaproponowanych przez teoretyków nurtu analitycznej psychologii społecznej. Zostały w niej przedstawione różne typy struktur stworzonych w związku z dominującą formą produkcji ekonomicznej i dystrybucji towarów. W artykule przedstawiono sześć orientacji: charakteologiczną; produktywną; receptywną; eksploatatorską; tezauryzatorską; merkantylną. Autorka zaprezentowała także syndrom charakteru marketingowego opierając się na interpretacjach Funka i Fromma.

The main purpose of the article is to explain the influence of the market processes on creating the social character. The Fromm's ideas seen to be up to date, so the problem is analysed on the example of the syndrom of the mercantile character described by above mentioned author. The ideas of: the social character and the concept of the marketing were defined and the influences of social politics ways of communication, especially methods of advertisement on creating the social character were explicited. Also the types of characterological orientations were briefly presented. The man as a social being is the subject of influence of other people. Different persons or organizations try to change our behaviour, attitudes or mentality - they try to change our decisions because of their profits, own satisfaction and because of their purposes which are to achieve. In this article some ways of influence and the methods of oposing them were presented. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-0689
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu