- Autor
- Godzic Wiesław
- Tytuł
- Reklama (lokalna) i kultura (globalna)
Local Adsvertising and Global Culture - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, 1999, nr 1, s. 45-53, bibliogr. 18 poz.
- Słowa kluczowe
- Efektywność reklamy, Reklama telewizyjna, Reklama, Kulturowe uwarunkowania konsumpcji, Techniki reklamy, Sztuka reklamy
Advertising efficiency, Television advertising, Advertising, Cultural framework of consumption, Advertising technique, Art of advertising - Uwagi
- summ.
- Kraj/Region
- Stany Zjednoczone Ameryki
United States of America (USA) - Abstrakt
- Autor podejmuje się analizy i porównania amerykańskiego i polskiego rynku reklamowego. Zwraca uwgę na kulturowe uwarunkowania konsumentów, które w dużej mierze decydują o istnieniu tzw. reklamy lokalnej, obok reklamy globalnej, wynikającej z globalizacji kultury.
The paper analyses and compares local advertising in USA and Poland. The problem is discussed not only in the context of "hard sell" vs. "soft sell". The author discussed the aesthetic aspects of local advertising and suggests that instead of neglecting them (as inferior and "worse" than more sophisticated global ads), we should consider them as a kind of resistance to the globalisation of communication and culture. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
- Cytowane przez
- ISSN
- 1896-6519
- Język
- pol