BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Aniszewska Grażyna
Tytuł
Strategie integracji na przykładzie fuzji firm Renault i Nissan
Integration Strategies on an Example of the Merger of Renault and Nissan Companies
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1025, s. 13-22, bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii
Słowa kluczowe
Integracja gospodarcza przedsiębiorstw, Fuzje i przejęcia, Rynek samochodowy, Studium przypadku
Economic integration of enterprises, Mergers and acquisitions, Car market, Case study
Uwagi
summ.
Abstrakt
Opisano strategie integracji (software i hardware) w fuzjach i przejęciach oraz dokonano analizy fuzji przedsiębiorstw na przykładzie dwóch dużych koncernów samochodowych - Renault i Nissan.

This paper concerns a phenomenon of choice of integration strategy in mergers and acquisitions, and its influence on effectiveness of organization. The major goal is to show this process from the organization culture perspective.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bauchard F., Renault redessine sa toile, "Enjeux. Les Echos", mai 2002.
  2. Birkinshaw J., You take the low road, and I'll take the high road: different strategies for successful integration of mergers and acquisitions, Stuttgart, Referat na konferencję EIBA 1997 (maszynopis).
  3. Bratnicki M., Przedsiębiorczość i przedsiębiorcy współczesnych organizacji, AE, Katowice 2002.
  4. Commision of the European Communities: Case No IV/M.1519 - Renault / Nissan. Merger Procedure, 12.05.1999 (CELEX database, doc. Nr 399M1519). Office for Official Publications of the European Communities, Luxemburg.
  5. Fainsibler D., Le français recompenses de leur efforts en matière de qualité et d'innovation, "Enjeux. Les Echos", novembre 2002.
  6. Foster R., Kaplan S., Creative destruction, Prentice Hall, London 2001.
  7. Garraham Ph., Stewart P., The Nissan enigma. Flexibility at work in local economy, Mansell, London 1992.
  8. Guez L., Le magicien Ghosn, "Le Figaro. Entreprises" 24.03.2003.
  9. Guez L., Carlos Ghosn: Le nerf de la guerre, c'est la motivation, "Le Figaro. Entreprises" 24.03.2003.
  10. Magée D., Le sauvetage de Nissan en direct, "Le Figaro. Entreprises" 24.03.2003.
  11. Radosh J., Renault's adventure in North America in the 80's. A study of strategy failure, [w:] M. Ghertman (red.): The wave of mergers, acquisitions and alliances: towards a European or global firm? Jouy en Josas, Strategic Management Society, Centre HEC-ISA 1989.
  12. Shein E., The role of the founder in creating organizational culture, [w:] H. Leavitt, L. Pondy, D. Boje (red.): Readings in managerial psychology. The University of Chicago Press, Chicago 1989.
  13. Very Ph., Des fusions et des hommes, Editions d'Orgnisation, Paris 2002.
  14. Zarębska A., Kultura przedsiębiorstwa w procesie zmian organizacyjnych, "Przegląd Organizacji" 2002, nr 6.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu