BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rawski Marek (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Relacje aspektów finansowych w planie biznesowym i planie marketingowym (wybrane zagadnienia)
Relationships between the Financial Aspects of Business Plans and Marketing Plans (Selected Issues)
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2004, nr 663, s. 79-94, bibliogr. 47 poz.
Słowa kluczowe
Biznes plan, Plan finansowy, Plan marketingowy
Business plan, Financial plan, Marketing plan
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zadaniem opracowania jest próba omówienia kwestii finansowych w planie biznesowym i planie marketingowym. Omówiono również zależności występujące między tymi rozwiązaniami.

Generally, marketing plans are treated as a part of business plans. Without Information from the marketing plan, it is difficult to prepare other plans. From a temporal perspective, it seems that the solutions set out in the marketing plan precede the financial decisions that constitute the main component of the business plan. This assertion may be treated as a hypothesis requiring verification, as there are various signals (such as the inclusion of marketing and technical plans in business plans) that point to diverse practices. There is disagreement in the literature on the subject as to whether the marketing plan should contain financial goals. Some authors contend that the goals of marketing plans should necessarily be two-fold: financial goals on the one hand, and marketing goals derived from those financial goals on the other. Others hold the view that marketing plans should only contain marketing goals that demonstrate how to achieve a balance between products and their markets. Under this view, financial goals are external to the marketing plan and are set at the enterprise level. In accordance with the principle of goal hierarchy, marketing goals - as the means of achieving the enterprise's goals must be derived from them. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Antoszkiewicz J.D., Pawlak Z., Techniki menedżerskie. Skuteczność zarządzania firmą, Poltex, Warszawa 2000.
  2. Bangs D.H. Jr, Biznespian - recepta na sukces Twojej firmy. Podręcznik planowania działalności przedsiębiorstwa, ACDI, Warszawa 2001.
  3. Bangs D.H. Jr, Plan marketingowy, PWE, Warszawa 1999.
  4. Barrow C., Barrow R, Business plan, czyli jak zrobić dobry interes, UP Press Ltd, Warszawa 1992.
  5. Biznes-plan. Metoda Price Waterhouse, Akademos, Poznań 1991.
  6. Bossak J.: Diagnoza, problemy menedżerskie, biznes plan, Interlan, Warszawa 1994.
  7. Cohen G.N., Biznespian doskonaly, czyli jak zdobyć zaufanie inwestorów i kredytobiorców, Business Press, Warszawa 1998.
  8. Dittmann P., Metody prognozowania sprzedaży w przedsiębiorstwie, AE we Wrocławiu, Wrocław 1997.
  9. Dobiegała-Korona B., Business plan w przedsiębiorstwie, INFOR, Warszawa 1996.
  10. Domański T., Kowalski R, Marketing dla menedżerów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 1998.
  11. Filar E., Skrzypek J., Biznes plan, Poltex, Warszawa 1998.
  12. Ganicz A., Business plan, Gwarant, Łódź 1991.
  13. Grudzewski W., Biznes plan podstawowym instrumentem kierowania firmą, Orgmasz, Warszawa 1992.
  14. Karasiewicz G., Dobry plan warunkiem sukcesu, „Marketing w Praktyce" 1996, nr l.
  15. Korczyn A., Jak opracować biznes plan?, Sigma, Skierniewice 1998.
  16. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  17. Kowalczyk L., Biznes plan, czyli jak poznać kredytobiorcę, Twigger, Warszawa 1996.
  18. Lambin J.J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  19. McDonald M., Marketing Plans, How to Prepare Them, How to Use Them, Butterworth Heineman, Oxford 1992.
  20. McNamee P., Strategie Market Planning, John Wiley and Sons, New York 1998.
  21. Mockler R.J., Business Planning and Policy Formulation, Appleton-Century Crops, New York 1992.
  22. Morrow J., Rób biznes, Morrow Publishing, Warszawa 1991.
  23. Mruk H., Pilarczyk B., Sojkin B., Szulce H., Podstawy marketingu, AE w Poznaniu, Poznań 1999.
  24. Mulak M., Jak opracować biznes plan?, M&A Communications Polska, Lublin 1995.
  25. Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  26. Nowotny L, Plan marketingowy. Budowanie przyszłości przedsiębiorstwa, Poltex, Warszawa 1993.
  27. Fabian A., Biznes plan. Poradnik przedsiębiorcy budowlanego, COIB, Warszawa 2000.
  28. Patten D., Marketing w małej firmie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.
  29. Pawlak Z., Biznes plan. Zastosowania i przykłady, Poltex, Warszawa 2001.
  30. Penc-Pietrzak J., Kierowanie planu marketingowego, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 1998, nr 8.
  31. Pietraszewski M., Planowanie działalności gospodarczej. Biznes Plan, EM-P1K, Poznań 1994.
  32. Przybyłowski K„ Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  33. Sasin W., Biznes plan. Poradnik praktyczny, Intre-Fart, Łódź 1996.
  34. Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa wedtug standardów światowych, PWN, Warszawa 1993.
  35. Sitkiewicz R., Twój business plan, Twój Biznes, Gdynia 1998.
  36. Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  37. Stevens R.E., Strategic Marketing Plan Master Guide, Prentice Hall Inc., Englewood Clifs, New Jersey 1982.
  38. Śliwa J., Wymysłowski S., Biznesplan w teorii i praktyce, Wyższa Szkoła Handlu i Prawa, Warszaw a 2000.
  39. Tiffany P., Peterson S.D., Biznes plan, Wydawnictwo RM, Warszawa 1999.
  40. Wilson M., Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Stalowa Wola 1993.
  41. Witek M., Struktura planu marketingowego, „Marketing w Praktyce" 2000, nr l.
  42. Withers J., Yipperman C., Na czym polega i jak robić marketing usług, M&A Communications Polska, Lublin 1984.
  43. West A., Zaplanuj swój biznes, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1994.
  44. Westwood J., Jak opracować plan marketingowy?, M&A Communications Polska, Lublin 1997.
  45. Westwood J., Marketing plan, czyli jak zdobyć klienta, UP Press Ltd, Warszawa 1992.
  46. Westwood J., Plan marketingowy. Praktyczny przewodnik, Komsoft Sp. z o.o., Rzeszów 1998.
  47. Żabiński L., Plan marketingowy - moda czy konieczność? [w:] Planowanie marketingowe, Centrum Badań i Ekspertyz AE w Katowicach, Katowice 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu