BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czubała Anna (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Finansowe mierniki oceny systemu dystrybucji przedsiębiorstwa
Financial Measures in Evaluating an Enterprise's Distribution System
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2004, nr 663, s. 103-111, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Dystrybucja produktu, Strategia marketingowa, Łańcuch dostaw, Strategiczna Karta Wyników, Efektywna obsługa klienta
Product distribution, Marketing strategy, Supply chain, Balanced Scorecard (BSC), Efficient Consumer Response (ECR)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Jednym z ważnych czynników współtworzących dostarczaną klientom wartość jest dystrybucja. W artykule omówiono mierniki finansowe i metody oceny efektywności dystrybucji.

Distribution is one of the Instruments used to create value for clients. Product features, service efficiency, quality of customer services, and supplier image and reputation create this value. Decisions taken in the distribution process on the one hand add utility to the product by making it available to clients at the desired place, time, assortment and purchasing terms and conditions; on the other, distribution costs increase the price of product while at the same time lowering the value delivered to the client. In this article, the author presents the basic methods and measures used to evaluate the effectiveness of distribution systems, methods for assessing the profitability of distribution channels (purchasers or groups of purchasers) as well as a method for assessing the value of the customer to the firm. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Beir F.J., Rutkowski K., Logistyka, SGH, Warszawa 2000.
  2. Cholewicka-Goździk K., Strategiczna karta wyników - instrument oceny efektywności organizacji, „Master of Business Administration" 2002, nr 4.
  3. Cholewicka-Gożdzik K., Kompleksowe koszty jakości - element kształtowania wartości dla klienta, „Master of Business Administration" 2003, nr l.
  4. Christopher M., Strategia zarządzania dystrybucją. Praktyka logistyki biznesu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1996.
  5. Doyle P„ Value-Based Marketing. Marketing Strategies from Corporate Growth and Shareholder Value, John Wiley & Sons, Ltd, England 2000.
  6. Kapłan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  7. Stern L.W., El-Ansary A. I., Caughlan A.T., Kanały marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  8. Swarcewicz R., Efektywna strategia obsługi klienta, „Logistyka" 1998, nr 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu