BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Adamczyk Grażyna
Tytuł
Marka produktu jako element zachowania nabywców (na przykładzie czekolady)
Product Brand as a Component of Consumer Behaviour (on the Example of Chocolate)
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 7-11, bibliogr. 2 poz.
Słowa kluczowe
Konsument, Czekolada, Marka produktu, Zachowania konsumenta
Consumer, Chocolate, Product brand, Consumer behaviour
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu była analiza marki i jej postrzegania jako elementu zachowań konsumentów na przykładzie czekolady. (skróc. oryg. streszcz.)

This paper presents the results a/researches related to product brand as an element of consumer behaviour on the base of chocolate. It was showed, among the other, that product brand is -for consumer - a set of some positive product attributes and a basket of needs, and also a guarantee of quality. The consumers had a wide range of food product brand knowledge, but they mostly showed the following products: sweets and salt snack. In the case of chocolate, spontaneous knowledge of brands was very strong associated with brands, which was buying the most often. For researched products, the brand loyalty was relative small, and the consumers choose two or three chocolate brand interchangeably In the case of chocolate brand chose, the most important factors were: taste, quality, aesthetics packing, price and brand. The consumer behaviours for prefer chocolate brand was differentiated under age, education and gender of respondents. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Górska-Warsewicz H. (2000): Preferencje względem marek produktów jako jeden z elementów zachowań konsumenckich. Ogólnopolska Konferencja naukowa pt. Konsument, żywność i jego zachowania rynkowe, 12-13.X. 2000, Warszawa, s. 312-317.
  2. Kotler P. (1994): Marketing, planowanie, wdrażanie, kontrola. Wyd. Gebethner i S-ka, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu