BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Górska-Warsewicz Hanna
Tytuł
Znaczenie marek produktów żywnościowych w decyzjach nabywczych konsumentów
Importance of Food Brands in Purchasing Decision of Consumers
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 28-31, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Marka produktu, Gospodarka żywnościowa, Rynek żywności, Marketing produktów żywnościowych
Product brand, Food economy, Food market, Marketing of food products
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedstawiono znaczenie marki na rynku produktów żywnościowych w Polsce. Szczególną uwagę zwrócono na literaturowe definicje marki oraz określenie, czym jest marka dla konsumentów. Wytypowano grupy produktów cechujące się największym odsetkiem osób zwracających uwagę na markę przy podejmowaniu decyzji zakupu. Przedstawiono również markę jako czynnik decydujący o wyborze produktów żywnościowych. (oryg. streszcz.)

The food market belongs to markets of different levels of brand importance in decision making process what is related with brand development. Strong brands are observed on the yoghurt and UHT milk market compared to the non-brands markets like ripened cheese and traditional white cheese market. The aim of this study was to present the role of brand in decision making process on food products market. Price and brand were presented as factors influencing the decision making process of particular food products. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J. (1999): Strategia marki. PWE, Warszawa.
  2. Kali J. (2001): Silna marka. Istota i kierowanie. PWE, Warszawa.
  3. Kotler P. (1994): Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Prentice - Hall International Inc., Gebeth- ner&Ska, Warszawa.
  4. Śledański A. (2002): Gra wyrazistą marką. Marketing w praktyce, nr 4, s. 16-18.
  5. Urbanek G. (2000): Koncepcja kapitału marki. Marketing i Rynek, nr 5, s. 8-15.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu